BECERİLERİNİZİ ‘SAYISAL ROZETLER’ ORTAYA ÇIKARACAK

Pearson Türkiye Pazarlama Direktörü Işıl Berkan,” Artık diploma yeterli değil. Dijital deneyim portfolyoları oluşturmak gerekiyor.”

Medya

ST Endüstri Radyo’da Arda Meriç ile Teknoloji Gündemi programına katılan Pearson Türkiye Pazarlama Direktörü Işıl Berkan, Dijital ve Hibrit öğrenme etrafındaki kurumsal eğitim trendleri ve sayısal rozetlerin önemi üzerine soruları yanıtladı. 


Dünyada ve Türkiye'de dijital ile birlikte 2020 yılı kurumsal eğitim trendleri nelerdir? 

Dijitalleşmenin artık bir mecburiyet olduğu bugünlerde, ucu öğrenmeye dokunan herkes, pek çok alanda olduğu gibi eğitiminde dijitalleşmesi yönünde büyük adımlar atmaya başladı. Pandemi dönemi öncesinde yüz yüze eğitimin yerini hibrit eğitim modelleri almaya başlamıştı fakat çok daha ağır seyrediyordu.
Günümüzde her şey bir deneyim, insanlar deneyimleri ölçüsünde motive oluyorlar. Bu yüzden de birtakım online öğrenme ortamlarını tasarlarken, şu an hibrit dediğimiz model neredeyse hem dünyada hem Türkiye'de kullanılıyor. 
Burada önemli olan öğrenme tasarımıdır. Bir kişiyi ekranın karşısına bir buçuk iki saat hiçbir interaksiyon da bulunmadan koyduğunuz zaman oradaki öğrenmenin etkisini insanın unutmayacak şekilde yapmak gerekiyor. 

Çalışanlarda olması arzulanan teknik beceriler nelerdir?

Meslekler son yıllarda çok hızlı değişti. Bunların gerektirdiği beceriler, yetkinlikler de haliyle  çok hızlı değişti. Bir araştırmaya göre sektörlerdeki dijitalleşme %45 arttı. Bu dijitalleşmenin çok hızlı bir çıkış trendinde olduğunu gösteriyor. O yüzden siber güvenlik, data analizi gibi kavramları bilmek oldukça önemli. Pazarlama, liderlik, finans, tedarik zinciri gibi alanlar teknolojiden en çok etkilenen alanlardan. 
Özellikle pandemi sonrası neredeyse herkes temel bir siber güvenlik eğitimi almalı ve bunu bilmelidir diye düşünüyorum.
Bu tür dönüşümlerin vücut bulabilmesi için ince becerileri, değişim yönetimini oradaki kültür değişimini hiçbir zaman göz ardı etmememiz gerekiyor.

Teknik becerileri kazanmak için neler yapılmalı?

Öncelikle firmaların, insan kaynaklarının bir parçası olan öğrenme gelişim departmanları bu konuda bütçelerini değerlendiriyorlar ve çalışanlarına çok çeşitli eğitimler aldırıyorlar. Bu eğitimler son dönemde hiç olmadığı kadar online eğitime dönmüş durumda. Bir de yeni eleman işe almaktansa mevcut elemanların içerisinde ‘yetenek kimdir’ bunu ortaya çıkararak bu kişilerin eksiklerini dijital ölçme değerlendirme araçları ile tespit etmek gerekir. O yetenek olarak gördükleri insanların becerilerini arttıracak eğitimleri vermeleri gerekir. Bunun birçok alanda ve kurumda yapıldığını görüyoruz. Tabii ki 2020 herkes çok zor bir sene fakat gerçekten hiç olmadığı kadar önemli bu tür şeyler. Sadece şirketi beklemek de doğru bir yaklaşım değil insanların da kendi yetkinliklerini geliştirmek üzere kendilerine yatırım yapmaları da çok önemli. Bu kendi gelişiminin sorumluluğunu almak aslında. 

Kurumlara yeniliklere geçiş yaparken neler tavsiye edersiniz?

Gerçekten hem trendlere ayak uydurma hem dijital dönüşümden geçme esnasında değişimin doğru yönetilmesi ve yukarıdan değil de aşağıdan takım influencer ile gerçekleşiyor olması önemli. Hem risklerin azaltılması hem de etkin olması açısından bu yöntem oldukça verimli. Burada altını çizmemiz gereken nokta; kurumlar kendi içlerinde bir takım değişim liderleri oluşturmalı ve bunu tabandan yukarıya doğru yapmalı. Bizim de çeşitli sektörlerden birlikte çalıştığımız çok değerli uzmanlarımız var o uzmanlarımızla danışmanlıklar veriyoruz. Bir takım değişim yönetimi programları tasarlıyoruz. 

Sayısal rozetler iş dünyasında sıkça telaffuz edilmeye başladı. Nedir sayısal rozetler? 

Bundan yine bir süre öncesine kadar ne yapıyorduk; bir üniversiteden mezun oluyorduk,  aldığımız diploma bizim ne yapıp yapmayacağımıza dair bir numaralı göstergemiz oluyordu. Sonra yıllar içerisinde bir takım aldığımız eğitimleri, katıldığımız seminerleri, konferansları da özgeçmişimize yazmaya başladık. Birkaç yıl önce Coca-Cola'nın CEO’su bir açıklama yaptı; “Bana Harvard diploması ile gelmeyin. Ne yaptığınızın ispatı ile gelin.” dedi. Bu konudaki bakış açısını özetleyen bir durum aslında. 
Bu sebeple dijital rozet yani sayısal rozet dediğimiz şey; aslında bir link. Yani en basitinden bakarsanız bu dijital ortamlarda kullanabileceğiniz bir link. Ne söylüyor bize bu link; hangi tarihte, hangi alanda, kaç saatlik, kaç günlük, kaç aylık vesaire bir eğitim aldığınızı, bu eğitimin öğrenme çıktıları olarak hangi becerilerinizi geliştirdiğinizi belirten bir dijital gösterge. 

Artık pek çok yerde birbirimize kart vermiyoruz. Herkes birbirini dijital ortamda ekliyor. Hem kendi kariyerimizle ilgili pek çok bilgiyi oraya koyuyoruz başkaları için de bilgiyi oradan öğreniyoruz. O yüzden sayısal rozetleri kullanmak şu an çok popüler çok geçerli bir mecra fakat zaman içinde bizim öngörümüz bu rozetlerin artık buradaki kullanımını da aşacağı ve kişilerin iş başvurularında beyaz kariyer hayatlarını sürdürdükleri süre boyunca bu rozetler den oluşan dijital deneyim portfolyoları olduğunu göreceğiz. 

Güncelleme Tarihi: 28 Ekim 2020, 12:37
YORUM EKLE

Radyo

Rocker

Dergiler
Partnerler