Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen “İl bazında bir hedef kitle belirleyerek pazarlama ile neler yapılabilir? sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Burada önemli olan, doğrudan satış mı yapıyoruz? Bayi üzerinden mi satış yapıyoruz? bunun belirlenmesidir.” dedi.

STRATEJİK ÇÖZÜMLER ÜRETİLMELİ

Stratejik olarak orta ve uzun vadede yerel çözüme ihtiyaç varsa ve kararımız bayilikle yürümekse hemen bayilik inşa edilmesi gerekiyor diyen Akbayrak, “Bu bayinin ayağına gitmek, yaptığımız işi halletmek sadece bizim yaptığımız bir şey değil. Rakiplerimiz de aynı şeyi yapıyor. Dolayısıyla bayiye gitmek yerine pazarlama iletişimi ile yerelde çözümler üretip strateji belirleyebiliriz.” ifadesini kullandı.

Pazarlama iletişimi için yerel reklamların kullanılabildiğini belirten Akbayrak, bunun yanı sıra dijital kanalların da kullanılabileceğini söyledi. Ancak mutlaka hedef kitle kim ise onun özelinde bir söylemin olması gerektiğini vurguladı.

PAZARI BÜYÜTECEK SÖYLEMLER GEREKİYOR

Akbayrak, “Genelde en büyük yanılgı, potansiyel müşteriye ulaşmanın yeterli olacağı gibi bir algı var. Fakat bu doğru değil. Bunun için sunduğunuz çözümleri ön plana çıkara biliyor olmalısınız. Görünürlüğünüz rakiplerinizden daha fazla olması lazım. Marka vaadinin hedef kitlenizi harekete geçirdiğini test etmelisiniz.” dedi.

Akbayrak, bu adımları attıktan sonra müşterinin müşterisine seslenecek ve onların pazarını büyütecek söylemlerle rakiplerden daha fazla ayrılabileceğini sözlerine ekledi.