Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Makine sektöründeyiz. Satışa dönük, başarılı bir pazarlama iletişimi için neler yapabiliriz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

B2B firmalarının çok fazla satış odaklı pazarlama yapmamalarını önerdiğini belirten Akbayrak, “Satış odaklı müşteriye gidildiğinde, o zaman çok vurucu söylemler arayışına giriliyor. Orada harcanan her bir pazarlama bütçesinden bir satış geri dönüşü bekleniyor. Günü kurtarma üzerine kurulu pazarlama stratejileri geliştiriliyor. Böyle olmasındansa, sektöründe en bilinen ve varlığına güvenilen bir marka olmak, rekabet açısından çok önemli fayda sağlıyor.” dedi.

MÜŞTERİNİN KARŞISINA SIKLIKLA ÇIKMAK GEREKİYOR

Hedef sektörde pazarlama iletişimi ile müşterilerin karşısına sıklıkla çıkabilmenin önemli olduğunu vurgulayan Akbayrak, rekabet yönetimi ile mesajın net olması gerektiğini belirterek müşterilerin toplam sahip olma maliyetlerine baktıklarını söyledi.

Akbayrak, “Potansiyel müşterilerinizin ihtiyacına göre, birden fazla markanın tercih edilmesini sağlayacak kriterleri ön plana çıkarmak gerekiyor. Burada önemli olan, rakiplerinizden daha fazla potansiyel müşterilerinizin karşısına çıkıyor olmak.” dedi.

Akbayrak, marka yatırımının rekabet açısından avantaj sağladığını belirterek güven vereceğini de sözlerine ekledi.