Lider Kadınlar programına konuşan Point of PR Kurucusu, Medya ve İletişim Danışmanı Esra Esen Atayeter, başarılı marka olmanın yollarını Endüstri Radyo’da anlattı.

Markanı tanımını, ürünü ve hizmeti tanımlayan bir imza, çıkış noktası ve hedef kitlenin aklında kalacak isim olarak açıklayan Atayeter,  markaların algısı ve değeri olduğunu belirterek servet değerinde olduğunu söyledi.

Atayeter, “Marka aslında sizin görünen yüzünüzdür. Akılda kalan, logolarla birlikte insanların hatırladığı adınızdır. Dolayısıyla da çok kıymetlidir.” dedi.

“İLK BAKILDIĞINDA AKLA MARKANIZ GELMELİ”

Bir firma kurulurken öncelikle bir ihtiyaçtan mı, var olan bir ihtiyaca farklı yoldan hizmet etmek amacıyla mı tercih edilecek bunun seçiminin yapılması gerektiğini belirten Atayeter, “Öyle bir isim seçimi yapılmalıdır ki, insanlar ilk baktığında akla ilk siz gelmelisiniz, yaptığınız hizmetler çağrışım yapmalı ve elegant mısınız, dost musunuz yani nasıl bir firma kimliğiniz varsa oluşturduğunuz marka üzerinden kendinizi anlatmalısınız. Sizin markanız görünen yüzünüzdür aslında.” açıklamasında bulundu.

Logo oluşturma aşamasının da değerli olduğunu söyleyen Atayeter, logonun yazılı platformlarda, dijital mecralarda gibi her yerde okunabilir şekilde olması gerektiğini belirtti. 

Atayeter, “Şöyle düşünün, bu logo kartvizite de basılacak veya bir gün açık hava reklamı vermek istediğinizde dev billboardlarda da çıkacak. O yüzden akılda kalıcı, okunabilir olmasına özen göstermek gerekiyor. Yazı tipi, büyüklüğü, yuvarlak hatlı veya keskin olması, renkleri tüm bunlar birer çağrışım unsuru aslında.” dedi.

“YILLARDIR TANIYORMUŞ HİSSİ VERMELİ”

Pazarlama ile başlayan bu süreçte verilmek istenen mesajların netleştirilmesi gerektiğini vurgulayan Atayeter, güvenilir misiniz, yardımcı mısınız, entelektüel misiniz gibi iddiaların önceden belirlenmesi gerektiğini de söyledi.

Atayeter, başarılı marka ve logoların olmazsa olmazının hedef kitleye yıllardır tanıyormuş izlenimi oluşturmak olduğunu söyledi.

“RENKLER SEKTÖRE GÖRE SEÇİLMELİ”

Bir marka ismi seçerken öncelikle kişilerin ne yapmak istediğini netleştirmeyi öneren Atayeter, “Farklılıkları, iddiaları mutlaka oluşturmak ve buna uygun isim seçmek gerekiyor. Seçilen isim de dünyada araştırılmalı ve kötü anlamlara gelmemeli. Özellikle ‘o’ harflerinin olması, yuvarlak söylenişi olması sebebiyle dünyaca ünlü arama motorları veya sosyal medya hesaplarında akla ilk gelen harftir.” dedi.

Belirli renklerin de ön plana çıktığını söyleyen Atayeter, “Örneğin, bankalar  mavi ve yeşil renklerini kullanırlar çünkü güven verir. Finansal işleri olan markalara kahverengi önerilmez. Siyasi partiler de genellikle enerjik, akılda kalan, atak izlenimi veren renkleri tercih ederler. Sağlık kuruluşları daha çok güven veren yumuşak renkleri seçmelerini önerebilirim.” ifadelerini kullandı.