Recep Akbayrak ve Gözde İpek’in hazırlayıp sundukları Şirketler Arası Pazarlama programının bu bölümünde, B2B’de marka algısı üzerine hangi çalışmaları yapmalıdır konusu konuşuldu . Akbayrak ve İpek sizlerden gelen soruları yanıtladı.

İş güvenliği sektöründe faaliyet gösteriyoruz. Bizim sektörümüz için verebileceğiniz bir çalışma örneği var mı?

Türkiye'de bazı disiplinlerin pazarda olması için devlet yaptırımları gerekiyor ancak böyle ciddiye alınıyor. Gerçekçi olmak lazım ki hala işi çok ciddiye almayan, sadece sorumluluklarını evrak düzeyinde yerine getirme eğiliminde olan firmalar hala var. Ürün ve hizmetleri pazarlama noktasında zor sektörlerden bir tanesi. İşn en temelinde bu konuda rakipler arasında ayrışmak geliyor çünkü çok fazla rakibiniz var. KOBİ sayısı çok fazla bu alanda pazar sayısı büyük ama kiminle çalışılacağı konusunda çok fazla seçenek var. Yapmanız gereken en önemli şey müşterilerinize ayıracağınız zaman. Bunu ön plana çıkarmak ve insan odaklı pazarlama yapmak gerekiyor.

B2B’de marka algısı nasıl yönetilir? 

Öncelikle amacımız nedir, markamızla ilgili nasıl bir konumlama yaptık, sektör içerisinde markamız nasıl anılıyor gibi alanlarda çalışmalarımıza bakmak gerekiyor. Zaten pazarlamanın temeli algı yönetimidir. Biz yönetmek istediğimiz algıyı alabildik mi, müşterilerin zihninde markamız istediğimiz algıda mı, bunları ara ara test yapmamız gerekiyor.  Çok sadece, yalın maillerle tamamen paydaşları işin içerisine çekebileceğiniz, duygu temalı bir şekilde yardım isteyen bir metin ile sorular sormak gerekiyor.  Bu şekilde B2B ile markanızın algısını test edebilirsiniz. Ancak B2C’de çok farklı metotlar kullanılıyor. O da ayrıca bir konu.

Endüstride en çok izlenen ve ilgi çeken video çalışmaları nelerdir?

Bir kere performans yayıncılığı, kesinlikle videoda düşünülmemesi gereken bir konu.  Muhtemelen bir kaç milyon izlenme videoları görünce bundan etkileniyor olabilirsiniz ancak çok tıklanma ile izleniyorsa doğru bir yoldayız algısının oluşması doğru değil. B2C’de oransal olarak böyle karşımıza çıkabilir ancak hedef kitlesi şahıslar ve şirketler olduğunda performans yayıncılığının çok bir önemi yok. Burada nitelik önemlidir. Hedef kitleniz ile etkileşim çok önemli. Bunun içinde performans tarafında videonuzu  paydaşlarla paylaşıp görüş ve önerilerini almanızı tavsiye ediyoruz.