Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtladı. “Çekiliş ve hediye kampanyalarının B2B pazarlamada yapılması doğru mu? sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Akbayrak, bu tarz kampanyaların B2C’de bile önemini yitirmeye başladığını söyledi.

KAMPANYA SÖYLEMLERİ SATIŞ SÜRECİNİ HIZLANDIRDI

Fiyat karşılaştırma imkanı artık çok kolaylaştı diyen Akbayrak, sadece bir siteye girip hızlı bir şekilde fiyat karşılaştırılabilir olduğunu ve fiyatın revize edilebildiğinde de bildirim olarak gönderildiğini söyledi. Akbayrak, “B2B’de ise bu tablo çok kullanılan bir yöntem değil idi. Yüksek oranda da güven vermiyordu. Kampanya söylemleri aslında satış süreçlerini hızlandırdığı, tekrar bu kampanyanın devam edebileceği ya da pazarlıkla daha da iyi fiyattan alınabileceği gibi algılar vardı. Bu nedenle hedef kitlesi şahıs değil şirket olan ürünlerde özellikle  son kullanıcılarda karşılığı olmuyordu.” dedi.

KAMPANYA YAPMAK KAÇINILMAZ

Günümüzde B2B ürünlerinde de fiyat yazılmaya başlandığını söyleyen Akbayrak, “Artık şirketlerin e-ticaret siteleri var. %100 her ürüne fiyat yazamasalarda artık neredeyse B2C’deki gibi fiyat yazılabiliyor. Pazar yerlerinde sanal mağazalar açılabiliyor ve fiyatları ifşa edebiliyor. “ifadesini kullandı.

Akbayrak, buralarda dönemsel kampanyaları, indirimleri ve diğer kampanyaları yönetmenin artık kaçınılmaz olduğunu sözlerine ekledi.