Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “B2B’de hangi sektör pazarlamaya daha yatkın, hangi sektörler daha uzak? Buna yönelik gözlemleriniz var mı?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Otomotiv, beyaz eşya, demir çelik gibi sektörlerde iş hacminin yüksek  olmasından dolayı tedarikçilerin büyük kısmının da bu alanlara yöneldiğini belirten Akbayrak, “Durum böyle olunca buralarda  pazarlama yapmak biraz daha zor çünkü hedef, potansiyel müşteri çok ciddi bilgiye maruz kalıyor dolayısıyla içlerinden ayrışmanız gerekiyor.” dedi.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÖNEMLİ

İşin zor olmasından dolayı o sektörlerde odaklanmama gibi bir durumun yaşanmaması gerektiğini belirten Akbayrak, pazarlama iletişimi ile çözülemeyecek sorunun olmadığını çünkü ana hedefin talep oluşturmak olduğunu belirtti.

Akbayrak, “Siz pazarlama stratejiniz ve rakiplerden farklı oluşturduğunuz iletişiminiz ile biraz da gayretle farklı sonuçlar alabilirsiniz. Buradan ötesi de ürünün, hizmetin kalitesi ve müşteri avantajları ile ölçülecektir."dedi.

Akbayrak, sürdürülebilirliğin de önemli olduğuna vurgu yaparak tüm bunları aynı anda yapmanın avantaj getireceğini belirtti.