Recep Akbayrak ve Gözde İpek’in hazırlayıp sundukları Şirketler Arası Pazarlama programının bu bölümünde, Google reklamlarından logo tasarımına birçok konu üzerinde konuşuldu. Akbayrak ve İpek sizlerden gelen soruları ST Endüstri Radyoda yanıtladı.

Manisa'da faaliyet gösteren bir firmayız. Google reklamlarında sadece kendi şehrimizde reklam vererek başlasak daha sonra diğer illere açılsak daha mı doğru olur?

Ürününüzle doğru orantılı olarak tabi ki doğru olabilir ama hedef müşterileriniz ağırlıklı olarak oradaysa ve bütçeniz de kısıtlıysa daha kolay olur. Google kendi önerisini yapıyor; süreci öğrenene kadar yüksek bütçe kullanmayın, süreci sizin hedeflediğiniz alanlarda yapay zeka öğrensin. Ondan sonra bütçenizi kademeli olarak artırırsınız diyor. Bizim önerimiz ise satışımız belli bir alanda ve bütçemiz kısıtlıysa böyle davranmak ama bütçe sorunumuz yoksa testleri geçtikten sonra kademeli olarak nerede müşteri potansiyelimiz varsa hepsine ulaşmak için bu şekilde ilerleyebilirsiniz.

İnşaat sektöründe faaliyet gösteriyoruz. Sosyal sorumluluk kampanyaları için neler yapabiliriz?

İnşaat sektörü biraz daha B2C ile ilgili. Biz bu tarz projeleri müşterinin müşterisine odaklanma olarak öneriyoruz. Örneğin; bir inşaat malzeme firmasısınız, müşteriniz de inşaat firmaları. Ama inşaat firmalarının da bu işten para kazanabilmesi için önce yaptıkları inşaatı satabiliyor olmaları lazım. Burada onların çevreye duyarlılığı, ne kadar kullanıcı dostu, tercih ettiği sağlığa yararlı ürünlerin hedef kitlesi ile eşleşecek projeler geliştirilebilmesi lazım. Onlarla sosyal sorumluluk diyaloğu geliştirilebilir. Gönüllü çevreye duyarlı kişilerin de sizi desteklediği kampanyalar düzenlenebilir. 

Yeni firmalar için ya da mevcut firmaların yapmak istedikleri yenilemeler için logo konusuna da değinebilir misiniz? Özellikle dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? 

Ben logo değiştirmek eş değiştirmek gibi bir şeydir diyorum. Yani bir kurumsal logonuzu baştan aşağı değiştirmek çok radikal bir karar. Ama bu kesinlikle yapılamaz diyebileceğimiz bir şey değil. Bundan üç beş yıl öncesine kadar çok karşılaştığımız bazı durumlar vardı. Büyük harfli olan logolar internette bağırma diline dönüşecek küçük harfli logo kullanmak size daha yakın ve samimi içten diye bir düşünce ile bunları değiştirmişlerdi. Bu B2C için geçerli olabilir ancak B2B de hedef kitlesi markalar olan logolar için büyük harfin bir güç geçirgenliği var.  Dolayısıyla bu da bir tercih meselesi. Logonun yıllar içerisinde gelişmesi hiç bitmemesi gereken bir şey. Büyük olmayan dokunuşlarla geliştirmek son derece faydalı.