Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak,  Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen “B2B pazarlamaya ilk başladığınız yıllarla günümüzü karşılaştırdığınızda neler söylersiniz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

B2B pazarlamanın bugün bile değerinin tam olarak anlaşılmadığını belirten Akbayrak, pazarlamanın geçmişteki en büyük sorununu, reklama ihtiyacın olmadığının düşünülmesi ve çok reklam verildiğinin düşünülüp geri dönüşlerin olmadığı görüşünün hakim olması olarak açıkladı.

DAR BİR ALANDA TEST EDİLMELİ

Pazarlamada tek bir doğru yok diyen Akbayrak, pazarlamanın her gelişim ve değişim sürecinde yapılacak işlemlerin öncelikle dar bir alanda test edilmesi gerektiğini belirterek ortaya konulan ekolün ilgili markaya uygun olması gerektiğini ifade etti.

Akbayrak, her şeyin butik ve marka özelinde yeniden planlanlandığını ve stratejiler geliştirildiğini söyleyerek bugün gelinen noktada müşteriye ulaşmanın artık çok daha çeşitlendiğini vurguladı.

DİJİTAL VE GELENEKSEL KULLANILMALI

Akbayrak, “Eskiden televizyon ve gazeteler neredeyse müşteriye ulaşmada tek kanal idi. Bütçeniz varsa kullanma şansınız oluyordu. Şimdi ise, bu kanallar aşırı derecede çeşitlendi. Sosyal medya en ön planda duruyor gibi gözükse de aslında bu yönde çok büyük prestij sorunu olduğu için tek bir noktada gitmek pek doğru olmuyor.” dedi.

Akbayrak, en büyük farklılığın artık müşteriye marka vaadini, dijital ve geleneksel pazarlamayı aynı stratejiyle kullanarak, kişiyi ikna etmek için kullanılması gerektiğini ve bu süreci rakiplerden daha fazla yapmanın avantaj getireceğini sözlerine ekledi.