Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “B2B pazarlamada influencer marketing hakkında neler düşünüyorsunuz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

HEDEF KİTLESİ ŞAHISLAR OLANLAR İÇİN FAYDALI

Medyada popüler olan internet ünlülerinin kendi hesaplarında markalar için ücreti karşılığı tanıtım hizmetini satın aldığı iş modeli yaptıklarını ve bunun özellikle hedef kitlesi şahıslar olan işler son derece yaygın olduğunu belirten Akbayrak, bu kişilerin yoğun takipçilerinin olduğunu ve yaş ortalamasının da geniş bir skalada olduğunu belirtti. 

Akbayrak, “Erişim maliyeti gibi planlar üzerinde yani şu kadar takipçisi var, yaptığı paylaşımlar ortalama şu kadar beğeni alıyor ve bu bütçe ile şu kadar kişiye ulaşabiliriz şeklinde ilerliyor. Böyle bir bakış açısıyla hedef kitlesi şahıs olanlar açısından son derece önemli ve faydalı bir iş modeli.” dedi.

“B2C KADAR GENELE YAYILMAYACAK”

Ancak durum şirketten şirkete pazarlama olduğunda bu alanda çok fazla işbirliği yapılabilecek kişinin olmadığını belirten Akbayrak, “Hesapları çok güçlü olan kişiler var ancak bunlar da kendi markalarının liderleri oluyor. Dolayısıyla onlarla ücreti karşılığı işbirliği yaparak odaklanmak çok mümkün değil.” açıklamasında bulundu.

Akbayrak, zamanla bu alanda da odaklanmaların olacağını belirterek B2C kadar genele yayılmasını beklemediğini sözlerine ekledi.