Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “B2B firmalarına ne tür web sitesi yapmasını önerirsiniz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

“ÇOK FAZLA BİLGİ PAYLAŞILIYOR”

B2B firmalarının web sitelerinde değişmesi gereken en temel durumun çok fazla bilgi verme olduğunu söyleyen Akbayrak, “B2B markalar çok fazla bilgi verme ihtiyacı hissediyor. Yani bu kadar bilgiyi verdiğinizde eğer sizin aracılığınızla web sitenize ulaşmadıysa, siz yönlendirme yapmadıysanız ve gelen bir sorunun cevabı olarak bir alan açmadıysanız bu bilgiler size fayda değil zarar veriyor.” dedi.

Ziyaretçileri tatmin edecek kadar bilgi verildiğinde, ziyaretçilerde bir fikir ve kanaat oluşuyor diyen Akbayrak, “Oysa web sitenizde, pazarlamada hap bilgi diye tanımladığımız, işinizin özünü anlatan ama her adımında sizinle iletişim kurulmasına teşvik ederseniz beklentilerinizi daha çok karşılayacaktır.” ifadesine kullandı.

İLETİŞİM KURMAYA TEŞVİK ETMELİ

Akbayrak, teknik sitelerde alanın anlatılması gerektiğini ancak daha fazla bilgi verilmesi gerektiğinin düşünüldüğü alanlarda da linkinin şirket tarafından atılmasının doğru olacağını belirterek kullanıcının rahatça yönlendirileceğini söyledi.

İyi bir web sitesinin işi yalın ve sade bir şekilde anlatacak şekilde olması gerektiğini belirten Akbayrak, kullanıcıyı yönlendiren, iş ile ilgili ana fikri veren ve mutlaka iletişim kurmaya teşvik edecek bir site olması gerektiğini de sözlerine ekledi.