Esra Baykal’ın hazırlayıp sunduğu Zamana Kafa Tutanlar programına konuk olan İstanbul Sabiha Gökçen Kurumsal İletişim Müdürü Canan Soysal, pandemi döneminde havacılık sektörünü ve Sabiha Gökçen Havalimanının genel durumunu ST Endüstri Radyoda değerlendirdi.

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın Türkiye’nin en büyük 2. ve dünyanın en büyük 11. havalimanı olduğunu belirten Soysal,  Türkiye’nin en büyük iç hat yolcusuna sahip olduklarını da vurgulayarak,  hem içerde hem de Avrupa sivil havacılık endüstrisinde Türkiye’yi başarıyla temsil ettiklerinin altını çizdi.

EN ÖNEMLİ DEĞERİMİZ YOLCULARIMIZ

En önemli değerlerinin yolcularına kulak vermek olduğunu ve temalarının ‘sadece yolcuları değil, duyguları da ağırlamak.’ olduğunu belirten Soysal, havalimanında 7/24 durmayan bir hayat yaşandığını ve tüm duyguların barındığı bir ortamda çalıştıklarını bu yüzden de duygulara önem verdiklerini ifade etti.

“AVRUPA’YA GÖRE İYİ DURUMDAYIZ”

Mart ayında Türkiye’de ilk koronavirüs vakasının görülmesi ile birlikte yayınlanan genelge neticesinde tarifeli uçuşların durduğunu belirten Soysal, havalimanın yaklaşık 2 ay kapalı kaldığını ve Haziran başında uçuşların tekrar başlaması ile birlikte gerekli tüm hazırlıklarını yaptıklarını ifade etti.

Haziran ayının çok düşük yolcu rakamları ile geçtiğini ancak Ağustos’a gelindiğinde durumun biraz daha iyileştiğini belirten Soysal, “Şu anda geçtiğimiz yılki Ekim ayı oranlarına göre %40 gerideyiz.  Sabiha Gökçen özelinde tüm Avrupa’ya baktığımız zaman iyi durumdayız.” dedi.

Pandemi sürecinden kötü etkilendiklerini ve finansal sonuçlarının olacağını dile getiren Soysal, Türkiye’nin böyle konular karşısındaki hassasiyeti ve aksiyon alabilme özelliği ile havacılık sektörünün iyiye gittiğini belirtti.
Soysal, Sabiha Gökçen özelinde daha iyi durumda olduklarını ve sene sonunda tahminlerinin geçen senenin yolcu rakamlarının %45 oranında aşağıda kapatacaklarını düşündüklerini sözlerine ekledi.