Tunç Berkman ile 4P+1 programına konuk olan Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu eğitim ve iş yaşamına dair detayları Endüstri Radyo’da paylaştı.

Koç Lisesi’nden mezun olduktan sonra Johns Hopkins Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümünü bitiren ve 2005 yılında Mudo’da aktif olarak çalışmaya başlayan Taviloğlu, kariyerine mağazacılık ve satış odaklı çalışmalarda yer alarak adım attığını söyledi.

Mudo’nun moda alanındaki ürün gamını genişleterek gençleri hedeflediklerini belirten Taviloğlu, MUDO FTS64 markasını hayata geçirdikten sonra mobilya ve ev dekorasyonu perakendeciliğinde Mudo Concept’i bilinirliği yüksek markalar arasına çıkardıklarını vurguladı. Taviloğlu ayrıca, 2007 yılında Mudo’nun online satış kanalı mudo.com.tr’yi hayata geçirdiklerini de belirtti.

MÜŞTERİNİN CÜZDAN PAYINDA ÖNCELİK SIRASI DEĞİŞTİ

Covid-19 salgını dönemini mobilya, perakende ve Mudo kanalında değerlendiren Taviloğlu, “2020 herkes için beklenmedik ve zorlu bir süreçti. Gıda dışında hazır giyim sektörü en çok zorlanan ve göreceli ağır darbeyi alan alt sektör oldu. Daha basit ticari tarafta en yüksek ciroyu değil ama en yüksek brüt kârı aldığı Nisan ve Mayıs ayını kaybetti sektör. Raporlarımıza göre 2019 yılında 365 gün mağazacılık yapmışız yani mağazanın açık kaldığı süre bu kadar. 2020’de ise 280 gün mağazacılık yapabildik. İkinci tarafı da müşterinin cüzdan payından öncelik payımız çok aşağılara düştü. Biz yaklaşık %25 gibi bir oranla yılı 2019’dan geride kapattık.” dedi.

TALEBİ KOVALAMA DÖNEMİ BAŞLADI

Taviloğlu, trendin tüm dünyada değiştiğini ve talebi öngörme döneminin bittiğini söyleyerek talebi kovalama döneminin başladığını belirtti. 

Satacağın kadar ürün üretme modelinin bu anlamda önemli olduğuna dikkat çeken Taviloğlu, sürdürülebilirliğin ve finansın bu dönemde ön plana çıktığını vurguladı. 

FARKLI BİR DENEYİM YAŞATTI

Mobilya tarafında ise sektörün covid-19 yasaklarında durduğunu söyleyen Taviloğlu, “Haziran ayında yasakların bitmesi ile beraber tekrar sektör hareketlendi. Ancak hafta sonu kısıtlamaları ve 1 Aralık ile beraber yine sektörde bir durgunluk yaşandı. Bu da farklı bir alışveriş deneyimi yaşattı. Yıl toplamına bakıldığında mağaza mobilya alışverişi geçen seneki işi yaptı diyebiliriz.” ifadelerini kullandı.

Taviloğlu, online mobilya satışlarında istenilen lojistik imkanın 81 il için kolay olmadığını söyleyerek sene sonuna kadar her yere ulaşabilecek yönde çalışmalar yapıldığını sözlerine ekledi.