Arda Meriç’le Teknoloji Gündemi programının bu bölümünde Influencer Birol Bali konuk oldu. Bali, sosyal medya kullanımı ve dijital pazarlama üzerine St Endüstri Radyoda değerlendirmelerde bulundu.

Pandemi sürecinde internet kullanımının arttığını belirten Bali, sadece çocukların değil ebeveynlerinde artık çok fazla internette vakit geçirdiğinin altını çizdi. İnsanların işlerini canlı yayınlar üzerinden yapmaları internetin kullanımını evrimleştirdi diyen Bali, fotoğrafçılık gibi alanlarda özellikle kurumsal fotoğrafların çekilmesi konusunda sıkıntılar yaşandığını ifade etti.

Bali,”Gezginler, yeme içme programı yapanlar için süreç başlarda zorlu geçti. Ancak makyaj, hayatın içinden tarzında video çekenler için olumlu sonuçları oldu. Özellikle markalar tanıtımını yapmak için evlere ürün yolladı. Bu da kazanç olarak geri döndü.” dedi. 

Eğitim konusuna ağırlık vermeyi düşündüğünü belirten Bali, fotoğrafçılık üzerine 1-2 günlük eğitimler düzenlemeyi istediğini ve yeni fikirler üretmek için çalıştığını da sözlerine ekledi. 

“SOSYAL MEDYA DÜZENLEMELERİ YAPILMALI”

Bali,”Sosyal medyadaki haksız rekabeti ortadan kaldırmak için özellikle yeme içme yerlerinin tanıtımının dikkatli yapılması gerekiyor. Güzel olmayan mekanlar sırf tanıtım yapmak ve para kazanmak için sosyal medya fenomenleri tarafından tercih ediliyor. Bu da yanlış bir algı oluşmasına sebep oluyor.“ dedi.

Olmayan haberlerin yayınlanması, hakaret içerikleri yorumların engellenmesi üzerine yapılan çalışmaları değerdiren Bali, kişilerin özgürlüklerini kısıtlamadığı sürece çalışmaların yerinde olduğunu belirtti. 

“DİJİTAL MEDYAYA BAĞIMLI HALE GELDİK”

Bali,” Anadolu’nun her yerinde eşit derecede internet kullanımı yok ancak son yıllarda sosyal medya kullanımı arttı. Genç kitle sosyal medyayı aktif kullanıyor ve içerik oluşturuyorlar. Tiktok uygulamasında sadece Türkiye’den 15 milyon abone var. Sosyal medya ile birlikte eğlencenin türü de değişti. Dolayısıyla biz de bağımlı hale geldik.” dedi.