banner1049
x

ARAŞTIRMA YAPMAYAN MARKALAR ENGELLERLE KARŞILAŞIR

Remind Araştırma Firma Sahibi Barış Emrah, araştırma sektörünü dair bilgiler verdi. Emrah, “Araştırma yönü olmayan markalar önüne hangi engeller çıkacağını bilmeden yol alıyor. Bu aşamada her markanın ya da ürünün araştırma yapılarak piyasaya sürülmesi gerekiyor. dedi. 

EndüstrideAra2

St Endüstri Radyoda Zamana Kafa Tutanlar programına Remind Araştırma Firma Sahibi Barış Emrah konuk oldu. Emrah, araştırma sektörüne dair önemli bilgiler erirken Esra Baykal'ın sorularını yanıtladı.


Bir markanın ya da araştırma firmasının ihtiyaçları nelerdir?

Markaların hedef kitlelerine ulaşabilecekleri bir database oluşturmak bunların başında geliyor. Aynı zamanda hala transkript işine devam ediyoruz. Yani hala moderatörlerin raporlarını yazmasında yardımcı olabileceğimiz işlere devam ediyoruz. Çok fazla yurtdışı müşterilerimiz oluyor. Onları da tek bir çatı altında toplayabilmek adına tercüme hizmetini de kendimiz veriyoruz. Müşteri belli ihtiyaçlarla geliyor zaten ancak bu ihtiyaçları rahatlıkla karşılayıp karşılayamayacakları konusunda bir organizasyon şeması çıkarıyoruz. Proje sorumlularını belirliyoruz. Eğer ulaşılması çok zor bir hedef kitle ile karşılaşırsak bu sefer de bu kişilere nasıl ulaşabiliriz bunun çalışmasını yapıyoruz. Detaylı bir saha araştırması da bu çalışmanın içinde oluyor. 

Stratejik yol haritası çıkarmanın önemi nedir?

Stratejik yol haritası belirlemezsen müşteriye mahcup olma durumu var.  Benim müşerimde markaya mahçup olacağını çok iyi bilir. Sadece para kazanma amaçlı yapılmayacak işlerden bir tanesi bizim işimiz. Çünkü her projeye düşünmeden teklif verilirse o projenin altında ezilme ihtimaliniz çok yüksek. Agresif bir piyasa bu, çok fazla rakip var. Rekabetçi fiyatlar çok yoğunlaştı. Dolayısıyla her işi yaparız dediğimiz noktada araştırma sektöründe başarı elde edilmesi çok mümkün olmuyor. Stratejik planlama bu açıdan oldukça önemli. 

Satış pazarlama departmanı araştırmadan besleniyor. Neden araştırma önemli?

Araştırma yönü olmayan markalar önüne hangi engeller çıkacağını bilmeden yol alıyor. Bu görme yetisi olmayan bir kişi gibi düşünün. Ona yardımcı olacak bastonu yok, karşıdan karşıya geçmesine yardımcı olacak arkadaşı yok gibi. Şans yanında olmadıkça olumsuz sonuçlarına da katlanmak zorunda kalır. Ancak bir araştırma ekibiniz varsa satış ve büyüme stratejilerinde daha gerçekçi yaklaşımlar üretmesi kaçınılmaz oluyor. Bu noktada aslında gözleri görmeyen markalar için öncelikle bir baston sonrasında daha rahat ilerleyebilmeleri için bir çift göz oluyor. Bu sebeple satış yapmaya çalıştığınız kitlenin sesini duymak, o insanların ne istediğini bilmek önemli. Bu sebeple araştırma derde çare olmayı hedefliyor diyebiliriz. 

Hedef kitleyi tanımak neden önemli?

Hedef kitleyi tanımak, maliyetleri minimize etmek ve karlılığı optimize etmek demektir. Başlangıçta hedef kitleyi tanımıyor olabilirsiniz bu çok normaldir. Pazara yeni girecek bir ürününüz varsa belki araştırmadan hedef kitlenizi belirleyebilirsiniz. Ancak bu her zaman doğru bir sonuca götürmez sizi. Tüketici sizin markanıza karşı öyle bir tutum sergiler ki gerçekte hedef kitlenizin çok daha geniş veya çok daha dar olduğunu görürsünüz. Bu da piyasaya süreceğiniz ürün ya da lansmanını yapacağınız markanız için oldukça önemlidir. Markanın oluşum aşamasında bir hedef kitlesi üzerinde test edilmesi gerekiyor. Doğru sonuçları almak için bu çok önemli bir aşama. 


 

Güncelleme Tarihi: 03 Kasım 2020, 09:38
YORUM EKLE

Radyo

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler