Türkiye'de 33 yıldır faaliyet gösteren GFK, markalardan gelen talepler üzerine özel araştırmalar yapıyor. Yapılan araştırmaların önemi üzerine Zamana Kafa Tutanlar programında bilgiler veren GFK Araştırma Çözümleri Direktörü Hande Diker, araştırmalarda  kalitatif kantitatif, nöro gibi uygulamalar ve sosyal medya dinleme çalışmaları yaptıklarını Endüstri Radyo'da anlattı.

SEKTÖRLERİN PAZAR PAYLARINI TAKİP EDİYOR

Türkiye'de akıllı telefon, televizyon, bilgisayar, tablet, büyük beyaz eşya, küçük elektrikli ev aletleri gibi tüketici teknolojisine ilişkin sektörlerde perakende panelleri olduğunu söyleyen Diker, sektörlerin büyüklüğünü, cirolarını ve pazar paylarını takip ettiklerini belirtti.

Diker, “Bunu Türkiye’de sadece GFK yapıyor. Bu da bizi diğer şirketlerden ayıran bir özelliğimiz. Bu sektörlerin markaları pazarlama datamıza abone olarak faydalanabiliyor.” dedi.

Perakende datalarının, perakende satış noktasında son tüketiciye satılan ürünlerin bütün özellikleri ile sayımını gerçekleştirdiğini belirten Diker, müşterilerin çok önemli bir ihtiyacını, kendi pazardaki performanslarını takip etmelerini sağladıklarını ifade etti.

SATIŞ POTANSİYELİ ARTIYOR

Araştırma yapmanın markalar için önemine değinen Diker, özellikle fiyat üzerine yapılan çalışmalarda müşterilerin fayda sağladığını söyledi. 

Dİker, “Tüketicinin zihnindeki fiyat kabulu nedir? ya da satılamayacak kadar pahalı olan ürün fiyatı nedir? gibi analizler yapılır. Gündelik yaşamda markayı doğru konumlandırmak için analizlere ihtiyaç var. “ dedi.

Diker, araştırma yapan firmaların satış potansiyelinin arttığını belirterek firmalara rekabette öne çıkma avantajı sağladığını sözlerine ekledi.