Tunç Berkman ile 4P+1 programına konuşan Twigy Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, çalışma faaliyetleri üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Perakende sektörünü değerlendiren Öncel, özellikle son bir yıl içerisinde sektörün şanlılar ve şansızlar olarak ikiye ayrıldığını belirtti.

Elektronik, yeme-içme ve özellikle ev eşyası, ev aksesuarları sektörünün şanslı kesimde olduğunu söyleyen Öncel, hazır giyim, abiye sektörü ve çocuk giyiminde yavaşlamaların olduğunu kaydetti.

E-TİCARET İVME KAZANDI

E-ticaretin pandemi döneminde bir ivme kazandığını söyleyen Öncel, “E-ticaretin toplam ciro içindeki payları giderek artıyor ve bu kalıcı olarak yer edecek diyebiliriz. Artık alışkanlıklar da hep bu yönde gelişiyor. Kurye şirketleri ve e-ticaret siteleri perakendeden çok önemli paylar almaya başladı. Bu özellikle geleneksel ve organize perakendeyi ciddi anlamda tehdit ediyor.” dedi.

E-ticarette iade oranların yüzde 20 seviyelerine çıktığını ve kutu maliyetlerinin de yüzde 100 seviyelerinde artış gösterdiğini söyleyen Öncel, paketleme sonrasında marka algısı yatırılması gerektiğini ve iyi bir kargo şirketiyle çalışmanın önemli olduğunu da belirtti.

Öncel, e-ticaret sürecinin karlılığının kolay olmadığını da ekledi.

ARAMA MOTORLARI BİR NUMARALI GİDER KALEMİ

Ürün kaliteliyse ve özellikle arama motorlarına ciddi bütçe ayrılabiliyorsa e-ticaret karlılığının arttığını belirten Öncel, arama motorlarının bir numaralı gider kalemi olduğunu ifade etti.

Öncel, aynı zamanda pandemi sürecinde e-ticaretin bir kurtarıcı görevinde olduğunu vurguladı.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.