Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtladı. Şirketler Arası Pazarlama programında konuşan Akbayrak,  Potansiyel müşterimizin ne istediğini anlamak üzerine yapacağımız anket çalışmasını 10 firma ile yapmamızı öneriyorsunuz. Daha kapsamlı geniş bir anket çalışması yaparsak faydalı olur mu?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Müşteri Bulma Sanatı kitabında anket çalışmaları üzerine detaylı bilgi veren Akbayrak, yüzdelik dilim elde edebilmek için anket çalışmalarının 10 firma ile yapılmasını öneriyoruz diyerek geri dönüşlere göre tekrar bir çalışmanın yapıldığını söyledi.

YETERLİ DAHA VARSA DAHA FAZLA FİRMA İLE YAPILABİLİR

Akbayrak, “Müşterilerinize buradan alacağınız verileri sadece kendinizi geliştirmek için kullanacağınızı samimiyetle belirttiğiniz zaman anket çalışmalarına katılım oranları daha yüksek olacaktır. On firmadan 5’in altında bir geri dönüş çok nadir karşılaşılan bir durum ama eğer 5’in altında ise aynı çalışmayı tekrar bir 10 firma ile daha yapmanızı öneriyoruz.” dedi.

Akbayrak, yüzdelik dilim elde etmek için eğer yeterli data varsa bu anket çalışmasını 100 firma ile yapmanın daha sağlıklı sonuçlar vereceğini de söyledi.