Anadolu Kültürel Girişimcilik (AKG) tarafından, kadınların emeğini daha iyi değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilen ‘Anadolu’nun Kadın Gücü’ yarışması bu yıl üçüncü kez ‘Şans’ temasıyla düzenleniyor.

Geleneksel motifleri ve kültürel değerleri modernize ederek günümüze taşıyan ürünlere dönüştürmeyi teşvik etmek amacıyla 5 ayrı kategoride düzenlenen yarışmada, Türkiye’nin dört bir yanından kadın tasarımcı ve üreticiler 5 ayrı kategoride yarışacak.

Reel Piyasalar programına konuşan 360 İletişim Ajans Başkanı, Sosyolog ve Anadolu’nun Kadın Gücü Yarışması Proje Yürütücüsü Seçil Şendağ, proje ve çalışma faaliyetleri üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Şendağ, “Biz bir hayal ile başladık. Daha fazla kadın üreticiyi daha fazla pazar imkanı ile bir araya getirebilir miyiz diye. Anadolu'nun Kadın Gücü’nün amacı, üreten kadınlara pazar yeri fırsatı tanımak. Burada pazar yerimiz müze mağazaları çünkü ihracatın belki de ilk adımı olduğu için konukların çok büyük bir kısmını da yabancı turistler oluşturuyor. Müze mağazalarında yapılan her alışveriş bir kültür transferi çünkü oradaki anılarda ülkeler ve sınırlar arasında taşınmış oluyor. Biz tam bu noktada, kadın üreticilere fırsat sağlayabilir miyiz diye Anadolu'da Kültürel Girişimcilik adında bir proje geliştirdik. Amacımız, müze mağazalarında daha fazla kadın girişimciye fırsat sağlamak.” dedi.

Bu yıl yarışmanın 3.’sü düzenleniyor ve geçtiğimiz 2 yılda 2 bin kadına ulaştık diyen Şendağ, hedeflerinin daha da büyümek olduğunu vurguladı.

Şendağ, “Yeni bilgileri kadınlarla paylaşmayı ve onları eğitimlerle desteklemeyi arzu ediyoruz.” dedi.

5 KATEGORİ BULUNUYOR

Yarışmanın 5 ayrı kategoride düzenlendiğini belirten Şendağ, sözlerine şöyle devam etti: 
“Bu kategorileri; takı, ev dekorasyonu, tekstil, kahve fincanları ve illüstrasyon olarak sıralayabiliriz. Bu 5 kategori üzerinden yarışmaya katılan kadınların en önemli yanları şu; üretiyorlar ve ürettikleri zaman pazar yeri aramaya başlıyorlar. Bazen yeni şeylere adım atmaya cesaret edemiyorlar. İşte bu cesaret edememe durumunu ortadan kaldırmak, bir pazar yeri sunmak ve bu pazar yerinde eğer başarılı olurlarsa da 10 bin TL vererek onlara finansal anlamda yardımcı oluyoruz.” açıklamasında bulundu.

ÖZGÜNLÜK KIYMETLİ BİR DEĞER

Özgünlük çok kıymetli bir değer diyen Şendağ, köklerimize gidip kültürel değerleri modernize edebilmek ve onları bugün beğenileri ve ihtiyaçları ile buluşturacak hale getirmenin çok kıymetli olduğunu belirtti.

Şendağ, “Şöyle düşünelim, kilim çok güzel bir değerimiz. Ancak o kilim her salona uymayabilir. Fakat kilimden yapılan birçok şey kendine farklı yerlerde alan açabilir. Anadolu motiflerinin, bugünlere tasarlanıp getiriliyor olması kendi içerisinde önemli ve bir araya getirebilen bir değer.” dedi.

Şendağ, yarışmaya www.anadolununkadingucu.com adresi üzerinden 30 Nisan 2021’e kadar başvuruların kabul edildiğini de belirtti.

Programı buradan dileyebilirsiniz.