Tunç Berkman ile 4P+1 programına konuk olan E-İhracat Türkiye Başkanı Mert Tanciğer, Türkiye’de e-ticaret üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirme yaptı.

AMERİKA PAZARINDA İVME KAZANDI

Covid-19 salgını ile birlikte e-ticarette büyüme gerçekleştiğini söyleyen Tanciğer,  özellikle Türkiye’nin Amerika pazarında bir ivme kazandığını belirtti.

Tanciğer, “Şu an Amerika’ya ihracatımız ortalama 10 milyar dolar, Amozon’a yılda 450 milyon dolar bandında malımız gidiyor. Bu oran kesinlikle 1-2 sene içerisinde 5 katına çıkacak.” dedi.

WEB SİTESİ E-TİCARETTE İLK ADIM

Markaların bu alanlarda ticaret yapabilmesi için atması gereken adımlar üzerine de değerlendirme yapan Tanciğer, “Gerçek ticaretimizde neler yapıyorsak e-ticarete de aynı şeyi yapmalıyız. Bir ülkede öncelikle vergi mükellefi olmalısınız. Marka tescili olmalı, doğru bir vitrin oluşması gerekiyor. Ayrıca web siteleri çok önemlidir. Doğru bir e-ticaret yolculuğunun başlangıcı web sitesidir. Sizi ve markanızı çok iyi şekilde anlatması gerekiyor.” dedi.

Doğru bir reklam projesinin de önemine dikkat çeken Tanciğer, “Nerede ne yapılacağının rakamlarla belli olması gerekiyor. Hedef pazarda doğru stoğun olması oldukça önemli. Müşteriye bu üründen kalmadı dememek gerekiyor. Bu adımları doğru yapan her firma başarılı olacaktır.” ifadesini kullandı.

KENDİ İÇİNDE REKLAMI TERCİH EDİYOR

Amazon’da Instagram, Facebook, Google reklamlarının yanı sıra daha kendi içerisinde reklam almayı tercih ettiğini söyleyen Tanciğer, “Amazon'un reklam paketleri var. Özellikle büyük firmalar için, DSP deniyor buna. Burada da 15 bin dolardan aşağı reklam veremiyorsun. Hangi ürünü satıyorsanız gerçekten ilgili kişiyi buluyor ve reklam onun önüne çıkıyor. Bu da güzel bir araç.” dedi.