Etekteki Taşlar programına konuşan Eğitim ve Otelim Eğitim Danışmanlık Kurucu Ortağı ve Eğitmen Nebi Acar, turizm ve otelcilik sektörü üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

2020 yılının belli bir oranda turizm için kayıp sezon olduğunu ancak yaklaşık 3 ay otellerin iyi bir dolulukla hizmet verdiğini söyleyen Acar, herkesin umudunun 2021 yılında olduğunu ve ona uygun hazırlıkların yapıldığını ancak virüs mutasyonlarının çıkması ile birlikte turizm sektörünün tekrar kayba uğradığını aktardı.

Acar, “Turizm hassas bir sektör. İki ülke arasında esecek bir soğuk rüzgar ya da politik tersleşme anında sektörü etkiliyor. Sektörün durumları bazen pamuk ipliğine bağlı olabiliyor.” dedi.

İÇ PİYASADA CİDDİ İNDİRİME GİDİLDİ

Turizm sektöründe 5-6 aylık dönemde kazanılan gelirin 12 ay boyunca kullanıldığını söyleyen Acar, turizmin en yoğun olduğu ayların dugun geçmesinin tüm senenin gelirini etkilediğini belirtti.

Fiyat politikası üzerine değerlendirme yapan Acar, sözlerine şöyle devam etti:

“Yaşanan olağanüstü dönemlerde bazı oteller açık durabilmek ve personellerin maaşlarını ödeyebilmek adına iç piyasada fiyatlarda ciddi anlamda bir indirime gitti. O dönemde yüzde 100 kapasiteyle çalışan otellerimiz oldu. Her zaman olduğu gibi böyle kriz anlarında bazı oteller kurtarıcı can simidi görevi gördü. Daha az kar edip geçen sene dönemi çevirmeyi düşündüler. “ ifadelerini kullandı. 

HOŞGÖRÜ TEMEL OLMALI

Türkiye’de insanların hizmet sektörüne yatkın olduğunu söyleyen Acar, “Bizim insanımız sıcakkanlı, ilgili ancak eksik olan yanının biraz daha profesyonellik olduğunu düşünüyorum. O sıcakkanlılığın yanına eğitimi ve profesyonelliği koyabilirsek dünyada hizmet kalitesini en iyi sunabilen ülkelerden biri oluruz.” dedi.

Acar,  turizm hizmet sektöründe çalışanların hoşgörülü olmasının da temel noktalardan biri olduğunu vurguladı.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.