Bilindiği üzere karıştırıcılar, motor, dişli kutusu, şaft ve kanatlardan oluşmaktadır. Ana yapısını kabaca bu şekilde özetleyebiliriz. Tabii ki montaj elemanları ve montajda kullanılacak montaj plakaları da karıştırıcıların bir diğer parçalarıdır. Karıştırıcıdan alacağımız verimi en iyi seviyeye çıkarabilmek için motor, dişli kutusu ve kanatlardaki uyumu en optimum düzeyde seçebilmek gerekir. Her tank ve her sıvının ayrı özellikleri vardır ve bu özelliklere göre de en iyi karıştırıcıyı seçmek hem ciddi bir hesaplama hem de iyi bir tecrübe gerektirir. Çok iyi tasarlanmış bir mikser kanadı size işletmenizde en ucuz enerji sarfiyatını sunacaktır. Aynı tankta aynı sıvıyı 30 kw’lık bir motorla da 15 kw’lık bir motorla da karıştırabilirsiniz. Burada önemli olan mikser kanadının form ve şeklidir. Düz kanatlı bir mikser kanadı size daha güçlü bir motorla karıştırmayı önereceği gibi, daha spesifik ve özel dizayn edilmiş formla tasarlanan bir mikser kanadı ile karıştırıcının motor gücünü yarı yarıya azaltmak mümkündür. Bu da tabii ki size işletmenizde çok ciddi bir enerji tasarrufu sağlar. 
  
MİKSER KANATLARININ ŞEKİLLERİ NELERDİR?

 

Örneğin yukarıda görünen iki kanat şekli de düz ve yuvarlak kesitlidir. Bu tip kanatların karıştırıcı motoruna daha fazla kuvvet uygulatmasına imkan verir. 

Aşağıdaki resimde de bizim karıştırıcılarımızın kanat profillerini görebilirsiniz. Özel olarak dizayn edilmiş olan bu kanat profilleri ile karıştırıcınızın motor gücünü mümkün olduğu kadar azaltabilir ve işletmedeki enerji sarfiyatınızı ciddi biçimde düşürebilirsiniz.  
  
Bu ve bunun gibi dizayn değişiklikleri ile birçok müşterimizin karıştırıcı ihtiyacına çözüm olabilmişizdir. Karıştırıcılarımızdan bazılarını aşağıda bulabilirsiniz. Üstten giren karıştırıcılar en sık kullanılan karıştırıcı tipidir. Tahrik ünitesi, kapalı ve açık tankın üzerinde bulunur ve dikey bir mil vasıtasıyla pervaneyi (veya pervaneleri) döndürür. Biz her uygulama için gerekli işlem sonuçlarını yerine getirmek için dönme hızı artı tür ve çarkların çapını seçeriz. Ayrıca, şaftın uzunluğu her karıştırıcı tasarımı için hız hesaplanmasını ve kritik değerden kaçınılmasını gerekli kılar. En yaygın tasarım, tankın dibinin üzerinde belirli bir mesafede (uygulamaya bağlı olarak) konumlandırılmış, şaftın ucuna monte edilmiş bir alt pervanedir. Özel uygulamalar için aynın şafta birden fazla pervane monte edilebilir.

Avantajlar;

•    Basit yapı
•    Kolay sürücü kullanımı, uzun kullanım
•    Düşük enerji tüketimi

Gereksinim;

•    Karıştırıcı montajı için kullanılan tankın veya platformun rijid bir şekilde kapanması gereklidir.