Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı ve TEMSA Yönetim Kurulu Başkanı Cevdet Alemdar, "Biz artık TEMSA’nın Adana’daki tesislerinde, elektrikli araçlarımızda kullandığımız pil ve batarya paketlerini geliştirip üretiyoruz." diye konuştu.

"KENDİMİZİ TEKNOLOJİ ŞİRKETİ OLARAK GÖRÜYORUZ"

Alemdar, TEMSA CEO'su Tolga Kaan Doğancıoğlu ile birlikte firmalarının elektrikli araçlar konusundaki vizyonunu çevrimiçi basın toplantısında anlattı.

Alemdar, toplantıda yaptığı konuşmada, yeni teknolojiler alanında uzun yıllardır çalıştıklarını, elektrikli araçlarda bugün birden fazla modeli seri üretime hazır hale getirmiş dünyadaki sayılı şirketlerden biri olduklarını söyledi.

Kendilerini otomotiv firmasından ziyade teknoloji şirketi olarak gördüklerini dile getiren Alemdar, "Elektrikli araçlarımız başta olmak üzere sektöre öncülük eden tüm teknolojileri de Adana’daki tesisimizde kendi mühendislerimizle, kendi Ar-Ge ekibimizle geliştiriyoruz. Biz artık TEMSA’nın Adana’daki tesislerinde, elektrikli araçlarımızda kullandığımız pil ve batarya paketlerini geliştirip üretiyoruz. Son olarak geçtiğimiz ay içinde yurt dışına ihraç ettiğimiz elektrikli araçlarımızda da kendi batarya tesisimizde geliştirip ürettiğimiz batarya paketlerimizi kullandık. Böylesine önemli bir projeyi TEMSA bünyesinde hayata geçirmiş olmak çok gurur verici bizim için." şeklinde konuştu.

"SİLİKON VADİSİ VE FARKLI BÖLGELERE İHRACAT YAPACAĞIZ"

Sürdürülebilirliği ve teknolojiyi büyüme stratejileri kapsamında odaklarına aldıklarını belirten Alemdar, ilk elektrikli araç ihracatlarını geçtiğimiz ay İsveç’e yaptıklarını ve devamının geleceğini vurguladı.

ABD'de dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinin kendi çalışanlarının ulaşımı için kendi otobüslerini kullandığına dikkat çeken Alemdar, sözlerine şöyle devam etti:

"Önümüzdeki dönemde buralarda da elektrikli araçlarımızı göreceğiz. Bunun çalışmaları, geliştirmeleri devam ediyor. ABD’de en çok satan araç modelimiz TS45. Bu aracımızın elektrikli modelini üretme hazırlığı içerisindeyiz. Bir adet prototip de şu an California’da test ediliyor. Umuyoruz ki yakın zamanda batarya paketleriyle, kaportasıyla tüm teknolojisiyle Adana’da ürettiğimiz elektrikli araçlarımız Silikon Vadisi başta olmak üzere ABD’nin farklı bölgelerinde yollarda olacak. Seri üretime hazır hale getirdiğimiz elektrikli araçlar, yerli imkanlarla geliştirdiğimiz batarya paketleri, ihraç ettiğimiz ve edeceğimiz teknolojler. Hepsi bu vizyonun bir parçası."

"İSVEÇ İHRACATIMIZ, TEMSATECH ÜRÜNÜ"

Doğancıoğlu ise, uzun yıllardır Ar-Ge ve inovasyona önemli yatırımlar yaptıklarına işaret ederek, şirket bünyesinde kurulan TEMSATech platformunda bahsetti.

Elektrikli araçların yanı sıra otonom araçlar, güç dağıtım ve araç şarj ünitesi, şarj istasyonları gibi farklı alanlarda çalışmalar yapılan TEMSATech'te yaklaşık 30 mühendisin görev aldığını ve İsveç’e ihracatını yaptıkları elektrikli araçların merkezin bir ürünü olduğunu kaydetti.

Elektrikli araçların kalbi niteliğinde olan batarya teknolojilerinin önemine değinen Doğancıoğlu, "Bugün TEMSA olarak geliştirdiğimiz araçlar en fazla 2 saatte şarj olabiliyor. Diğer yandan menzil konusu bataryanın büyüklüğüyle ilgili. Burada seri üretime hazır hale getirdiğimiz araçlarda 300-400 km. arasında menzil imkanı sunuyoruz." dedi.

"SKODA İLE ÇALIŞIYORUZ"

TEMSA’nın elektrikli araçlarla ilgili çalışmalarının geçmişinin uzun yıllara dayandığını dile getiren Doğancıoğlu, "Batarya hammaddesini tüm dünyada olduğu gibi biz de yurt dışından temin ediyoruz. Pandemi nedeniyle burada bir aksama yaşamadık. Bunun yanında alternatif yakıtlar konusunda da hidrojen başta olmak üzere, Skoda Transportation ile çalışıyoruz. Burada Skoda’nın teknoloji gücü çok önemli. Önümüzdeki günlerde bununla ilgili de somut çalışmalarımızı açıklamayı umuyoruz" ifadelerini kullandı.  (AA)