İSTANBUL (AA) - Peugeot, 2018 senesinde büyümesini sürdürerek 16 ülkede pazar payı ve satış rekorları artırdı.
Peugeot'un yaptığı açıklamada: Dünya çapındaki satışlarını yüzde 2,4 arttırarak 2018 senesinde de büyümesini sürdürmeye devam etmiştir.

PEUGEOT'UN SATIŞ GRAFİĞİ NE?

Toplam 1 milyon 740 bin 283 araç satan Peugeot, bu satış performansı ile Avrupa’da satışlarını en çok artıran 10 markadan biri olma ünvanına sahiptir. Ülke bazında da rekorlarla dolu bir yıl yaşadık.16 ülkede pazar payını rekor seviyeye çıkardı ve/veya satış rekoru kırmış bulunuyor. İtalya ve Fransa'da rekor pazar payına ulaşan Peugeot, Yunanistan, Portekiz ve İrlanda’da hem pazar payı hem de satışta rekor kırmış bulunmakta. Ayrıca Polonya, İspanya, Şili, Çek Cumhuriyeti,Japonya, Meksika, Slovakya, Hong Kong, Fas, Hırvatistan ve Estonya’da da satış rekoru elde etti.
2018 senesinde ciddi bir daralma yaşayan Türkiye’de de aynı oranda pazar payını artırmış bulunuyor.
Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, "Türkiye olarak daralan bir pazarda 2017 senesine oranla 2018 senesinde, pazar payımızı 0,7 puan arttırarak yüzde 4,2’den yüzde 4,9’a çıkarmış bulunmuktayız. Türkiye'nin 2017 senesinde, markalar sıralamasında 9’uncu sırada yer alırken 2018 yılında 7’nciliğe yükseldik. Bu anlumda  özellikle bu başarıda, satış adetleriyle C-SUV segmentinin podyumunda yer alan Peugeot SUV 3008 modelimizin payı büyüktür." ifadelerini kullandı.

ÜST DONANIM PAKLETLERİNE BÜYÜK İLGİ

Peugeot, hafif ticari araç segmentindeki rekorunu 2018 senesinde yüzde 4 artırarak dünya genelinde 243 bin hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi ve yüzde 6 artışla 73 bin Boxer ve yüzde 31 artışla 78 bin Expert/Traveller ile satış rekoru kırdı. Uluslararası Yılın Ticari Aracı (IVOTY) seçilen yeni Peugeot Partner 11 binin üzerinde, yeni Peugeot Rifter ise 20 binin üzerinde sipariş almış bulunuyor.