Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Pazarlama departmanı dışında şirketimizin diğer departmanlarını daha verimli kılmak için nasıl dahil edebiliriz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.
Pazarlama bir vizyondur ve algı yönetimidir diyen Akbayrak, pazarlamanın şirket içindeki algıyı yönetmek için yapıldığını ve öncesinde ortaya konulan pazarlama stratejileri ile şirketlerin tüm departmanlarının algısını da yöneterek bir sonuç alınması gerektiğini belirtti. Buradan bir sonuç alınamadığı takdirde dışarıdan hiç sonuç alınamayacağını da vurguladı.
ŞİRKET İÇERİSİNDE DENEME YAPILMALI
Akbayrak, “Satış departmanının ikna olmadı bir ürünü satmaya zorlarsanız örneği satış ekibinin kendi inandığı bir ürünü satmak konusunda müşteri defanslarını aşmak için eli ne kadar güçlenirse inanın bu tablo birebir tüm tüm departmanlar için de çarpan etkisi yapıyor.” dedi.
Bunun için şirket içerisinde öncelikle markanın temel vaadi olması gerekiyor diyen Akbayrak, şirket içerisinde bu bilinirliğin sağlanması halinde mutlaka tüm süreçler dışarıya yayılmadan önce şirkette denenmesi gerektiğinin altını çizdi.
Akbayrak, şirket içerisinde testlerin geçmesinin birçok riskleri bertaraf ettiğini ve geri dönüşlerden sonra iç dış algının yönetildiğini belirtti.
Akbayrak, pazarlamanın tüm departmanların birlikte çalıştığı bir kültür olduğunu vurgulayarak bunu iyi başaran şirketlerin daha hızlı büyüdüğünü sözlerine ekledi.