CEM KARATAY - Dünya çapında referans kabul edilen Milano merkezli araştırma merkezinin Dünya Mobilya Görünümü başlıklı “World Furniture Outlook 2020-2021” isimli raporuna göre, Türkiye, 2019'da 2,9 milyar dolarlık mobilya ihracatıyla 2018’e göre 14. sıradan 8. sıraya yükselerek önemli bir başarı elde etti.

İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Türkiye’nin Danimarka, Fransa, Hollanda, İspanya, Malezya, Meksika ve Romanya gibi ülkeleri geride bıraktığı listeye ilişkin olarak 12 milyar dolarlık üretim kapasitesiyle sektörün 12 bini ihracatçı olmak üzere 36 bin mobilya markasıyla 500 bin kişiye istihdam alanı sunduğu bilgisini verdi.

“GERÇEK İHRACATIMIZ, 3,5 MİLYAR DOLAR”

Söz konusu raporda Türkiye’nin ihracatının 2 milyar 864 milyon dolar olarak gözüktüğünü kaydeden Güleç, ihracatın bir kısmının farklı ihracatçılar birliklerine yazıldığını gerçek rakamın 3,5 milyar dolar olduğunu belirtti. 

Güleç, gerçek rakam gösterildiği takdirde 3,7 milyar dolarla yedinci sıradaki Kanada ile farkın çok azalacağını, 4,7 milyar dolarla altıncı sıradaki ABD'ye de yaklaşacağımızı vurguladı.

Türk mobilya sektörünün dünya mobilya pazarından yüzde 1,5’luk pay aldığını anımsatan Güleç, 2023’te dünyanın 5 mobilya ihracatçısı ülkesi arasında Türkiye’yi gömenin hayal olmadığını, önümüzdeki dönemlerde ABD, Çin, Hindistan gibi ülkelere odaklanıp, lojistik sistemleri kurarak ve tasarıma daha çok ağırlık vererek ihracat artışını ivmelendireceklerini ifade etti.

“AVRUPA’NIN MOBİLYA FABRİKASIYIZ”

Türkiye mobilya sektörünün fason üretimi olmayan dünyaya kendi markalarını pazarlayan, markalaşma adına var gücüyle çalıştığını, 180 ülkeye ihracatının yanında yeni pazarlar arayışında olduğunu belirten Güleç, sektör olarak yılı 4 milyar dolar ihracatla tamamlamayı ve iç pazarda da 60 milyar TL’lik satış grafiği yakalamayı beklediklerini söyledi.

Türkiye’nin Avrupa’nın mobilya fabrikası olduğunun altını çizen Güleç, ABD, en büyük müşteri potansiyelini barındırdığını, Amerika’ya ve Avrupa’ya ihracatın arttığını ve kısa dönemde Amerika’ya 3 milyar dolar ihracat yapmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.