banner1118
x

TÜRKBESD: BEYAZ EŞYA SATIŞLARI YÜZDE 41 ARTTI

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer, "Üye firmalarımızın toplam satışları yüzde 41 artarak 17 milyon 426 bin 912 adet olarak gerçekleşti." dedi.

TÜRKBESD: BEYAZ EŞYA SATIŞLARI YÜZDE 41 ARTTI
Endüstri 40 Zirvesi

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer, "TÜRKBESD'e üye firmaların iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışları 2020 senesinin ilk yarısına kıyasla yüzde 41 artarak 17 milyon 426 bin 912 adet olarak gerçekleşti. Geçen senenin üzerinden yüzde 48'lik üretim artışı sağladık." dedi.

"PARİS ANLAŞMASI'NIN MECLİSTEN GEÇMESİ ÖNEMLİ"

TÜRKBESD'in çevrim içi olarak düzenlediği toplantıda, sektörün 2021 yılı ilk yarı verileri açıklandı.

Toplantıda dünya ve Türkiye'deki ekonomik görünüm hakkında değerlendirmelerde bulunan Can Dinçer, 2021'de dünyada önemli bir büyüme beklendiğinin altını çizdi. Dinçer, yaşadığı sorunların içinde AB'nin çok akıllı bir hamle yapıp, yeni bir büyüme hikayesi yazmak üzere yola çıktığını anımsatarak, onu da dünyadaki iklim krizi üzerine oturttuklarını söyledi.

Paris İklim Anlaşması ve karbon nötrle ilgili çok ciddi hedefleme yaptıklarını, bununla ilgili yol haritası tayin ettiklerini kaydeden Dinçer, "İklim üzerine kurdukları, yeşil dünyayla ilgili kurdukları konu üzerinden bir büyüme hikayesi yazmak istiyorlar. Bizler de eğer bu çalışma içinde doğru bir şekilde yer alabilirsek açıkçası çok büyük fırsatlar var Türkiye için. Eğer ödevimizi iyi yapamazsak bu sefer de çok büyük tehditler var. Küresel rekabet gücümüzü koruyabilmek ve ihracat seviyesini daha da yukarılara taşıyabilmek adına, Paris İklim Anlaşması'nın stratejik öncelik olarak belirlenmesi önem taşıyor. Ülkemizin de ivedilikle Paris Anlaşması'nı TBMM'de kabulü önemli." diye konuştu.

"BÜYÜME KASIMIZ GÜÇLÜ ÇALIŞIYOR"

Türkiye'nin ekonomik görünüme ilişkin görüşlerini paylaşan Dinçer, 2020'de Türkiye için beklenen küçülmenin aksine önemli bir büyüme yaşandığına atıfta bulundu ve 2021'de önemli büyüme rakamlarının beklendiğini belirterek, Türkiye'nin büyüme kasının güçlü çalıştığını vurguladı.

"4 MİLYAR DOLARIN ÜZERİNDE CARİ FAZLA VERİYORUZ"

Konut satışlarının beyaz eşya sektörüne etkilerine de değinen Dinçer, sektörün 2021 yılı ilk yarı verilerine ilişkin bilgiler verdi. Türkiye'nin dünyanın ikinci büyük beyaz eşya üretim üssü olmayI sürdürdüğünü kaydeden Dinçer, sektörün 4 milyar dolardan fazla cari fazla veren önemli bir sektör olduğuna dikkat çekti.

Ar-Ge, teknoloji yatırımları, ihracat potansiyeli ve markalı satışları ile verilen emeğin karşılığını alarak, sekörde dünyada ikinci sıraya gelindiğini aktaran Dinçer, buna karşın birinci sıradaki Çin ile Türkiye'nin arasındaki farka dikkat çekti ve şöyle konuştu: "Elbette, bu gurur duyacağımız bir veri ancak birinci olan Çin'le aramızda çok büyük bir üretim anlamında fark var. Bizler 30 milyon adedi konuşurken, Çin 240 milyon adedi konuşuyor." 

Biraz daha agresif bir büyüme planı yapmak istediklerini ve daha fazla büyümeyi amaçladıklarını ifade eden Dinçer, Çin'in yüksek bir nüfusunun olduğunu bu nedenle birinci olunamayacağını ancak gerek yurt içi pazarını gerekse ihracat pazarlarını daha da büyütme şans, inanç ve hırslarının olduğunun altını çizdi.

"KIYMETLİ BİR ARTIŞ, SATIŞ VE ÜRETİM TEMPOSU SAĞLANDI"

Dinçer, 2020 yılını 29,7 milyon adetle tamamladıklarını hatırlatarak, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Türkiye'de 2020 yılında kıymetli bir artış, satış, üretim temposu sağlandı. 2021'de, Ocak-Haziran ayında gerçekten çok güçlü rakamlar geldi. Geçen seneki başarılı grafiğimizin iç satışta devam ettiğini gözlemliyoruz. Ocak-Haziran 2021'de 6 ana üründe Türkiye satışları, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 27'lik bir artışla 4,6 milyon adet oldu. Geçen sene ihracatta, özellikle mart, nisan ve mayıs aylarında, kapanmalar ve pandemi nedeniyle Avrupa pazarlarında ciddi sıkıntılar yaşanmıştı. İhracatta da 2021 yılı ilk yarısında yüzde 47'lik bir artışla 12,8 milyon adedi yakaladık.

Geçen senenin üzerinden yüzde 48'lik üretim artışı sağladık. TÜRKBESD'e üye firmaların iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışları ise 2020 senesinin ilk yarısına kıyasla yüzde 41 artarak 17 milyon 426 bin 912 adet olarak gerçekleşti. Haziran ayında iç satışlar geçen yıl aynı döneme göre yüzde 5 düşüş gösterirken, ihracat yüzde 29 arttı, 2 milyon 200 bin sınırını geçti. Üretimde de haziran ayında 3 milyon sınırını geçtik ve yüzde 20'lik bir büyüme sağladık."

"AŞILANMANIN SEYRİ OLDUKÇA KRİTİK"

İhracat gerçekleştirilen ülkeler sıralaması ve rakamlarında önemli değişikliklerin olmadığını bildiren Dinçer, pandemi nedeniyle dönemsel kaymaların olabildiğini söyledi.

Sektörün yılın ilk 6 ayında hem Türkiye hem de ihracat pazarlarında çok iyi bir sınav verdiğini söyleyen Dinçer, "Haziran ayı itibarı ile iç pazarda yüksek baz etkisi ve azalan konut satışlarının etkisini hissetmeye başladık. Önümüzdeki dönemde Kovid-19'un seyri ve ekonomi üzerindeki etkileri satışlarımızda belirleyici olacaktır." dedi.

Dinçer ayrıca, yıl sonu öngörüsünde bulunabilmek için aşılanmanın seyrinin kritik olduğunu da sözlerine ekledi. (AA)

Güncelleme Tarihi: 27 Temmuz 2021, 14:27
YORUM EKLE

Radyo

Balluff

Dergiler