BLC Group Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Balcıoğlu, tekstil sektöründe Çin ve Hindistan’dan alım yapmaktan vazgeçen büyük grupların Türkiye'ye yöneldiğini, 2021’de grup olarak yüzde 50 büyüme hedeflerinin olduğunu kaydetti.

"TEKNOLOJİ YATIRIMIMIZI DEVREYE ALACAĞIZ"

Aynı zamanda Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı olan BLC Group Yönetim Kurulu Başkanı Balcıoğlu, 2021’e iddialı hedeflerle girdiklerini söyledi. 

Balcıoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Tekstilde 3 milyon avroluk teknoloji yatırımımızı hayata geçiriyoruz. Kapasite artışı ve otomasyon yatırımıyla Çabasan Tekstil’de aylık üretim kapasitemiz bin 200 tona ulaşacak. Çin ve Hindistan’dan alım yapmaktan vazgeçen büyük gruplar bize yönelmeye başladı. Bu talebin Türkiye’ye ve tekstilin kalbi Kahramanmaraş’a yönelmesiyle hem Kahramanmaraşlı ihracatçılar hem BLC Group önemli büyüme oranları yakalayacağız” 

"AVRUPALILAR, TÜRKİYE PAZARINA YÖNELDİ"

Grup olarak 2021'de yüzde 50 büyüme hedeflerinin olduğunu ifade eden Balcıoğlu, “Büyük markalar dahil tüm faaliyetlerini Çin üzerinden gerçekleştiren ülkeler, pandemi nedeniye bize yöneldiler. Önceleri 2-3 firma ya da sadece İstanbul merkezli çalışan global markalar, bugün bizlerden de destek istiyor. İhracatta sipariş başı talep 2-3 tırken şimdi 10 tıra çıktı. Bu hem gurur verici hem yetkinliklerimizi ortaya koyabilmemiz için büyük fırsat” şeklinde konuştu.

Avrupalıların tekstil ve demir-çelikte Türkiye pazarına yöneldiğine dikkat çeken Balcıoğlu, bu durumun Kahramanmaraş bölgesi ihracatına da yüzde 40-50’lik artışla katkı sağlayacağını dile getirdi.

"2,5 MİLYON DOLARLIK İHRACATA İMZA ATTI"

Tekstil, tekstil boyası, gıda, geri dönüşüm ve turizm sektörlerinde faaliyet gösteren grup, pandemi nedeniyle Mart 2020'den itibaren üç ay kapılarını kapamış ve çalışanlarının sağlığına öncelik vererek üretime ara verdiğini duyurmuştu.

Grup, 2020’yi 150 milyon TL ciro ile tamamlamış ve 2,5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmişti.