SAGRA 2 YIL İÇİNDE 8'E KATLAYACAK

OYAK Gıda Tarım ve Hayvancılık Sektörü Grup Başkanı M. Levent Ortakçıer, Grup şirketlerin bünyesindeki Sagra'nın hedeflerinden bahsetti.

SAGRA 2 YIL İÇİNDE 8'E KATLAYACAK
Enerji Zirvesi

OYAK Gıda Tarım ve Hayvancılık Sektörü Grup Başkanı M. Levent Ortakçıer, Sagra'nın cirosunu önümüzdeki yıl 4 katına, 2 yıl içerisinde ise 8 katına çıkarmayı amaçladıklarını belirtti.

"GIDADAKİ VARLIĞIMIZ, STRATEJİK BİR HAMLE"

Ortakçıer, gerçekleştirilen basın toplantısında yaptığı konuşmada, OYAK’ın gıda sektöründeki varlığının stratejik bir hamle olduğunun altını çizerek, "Genel Müdürümüz Süleyman Savaş Erdem’in öncülüğünde 5 senedir gıda ve tarım alanında dev adımlar atıyor, yalnızca bugünü değil, bundan 30 yıl sonrasını düşünerek ilerliyoruz. Bu stratejinin sonuçlarından birisi olarak tarım sektöründeki şirketimiz HEKTAŞ, 2016 senesinden bu yen temel net karını yüzde 521 oranında artırarak 180 milyon TL seviyesine ulaştırdı." dedi.

OYAK Grubu şirketleri bünyesindeki oluşturdukları değeri daha da yukarıya taşıyacaklarını belirten Ortakçıer, konuşmasına şöyle devam etti:

"OYAK olarak bu satın almayla ciro anlamında önemli bir atılım öngörüyorduk. Bu yıl bunun neticelerini da görmeye başladık, iki katına çıkardık. Gelecek yıl bu ciroyu 4 satına, 2 yıl içerisinde ise 8 katına çıkarmayı amaçlıyoruz. Bu doğrultuda Sagra'nın cirosunun 2 yıl sonra 2 milyar TL'ye yükseleceğini söyleyebiliriz. 'Fındık' denilince akla gelen Sagra'nın yurt içerisinde ve yurtdışı pazar payını büyütmeyi, daha sağlıklı, katkısız, katma değeri yüksek ürünlere ilave olarak fındık ihracatını da bu ürünlerle doğru orantılı artırmayı planlamaktayız. Bunları yaparken blokchain gibi teknolojileri kullen temelrak uzaktan izleme, ürün besleme ve kontrollü büyütme konularındaki bilgi birikimimizle çiftçilerimize de destek olacağız."

TÜRK FINDIĞINI DÜNYA İLE BULUŞTURACAK

Sagra Genel Müdürü Erman Erol ise, satınalmanın ardından fabrikalarında yaptıkları iyileştirmeler neticesinde yüzde 80'lik kapasite artışının yanı sıra yüzde 15'lik ek bir istihdam sağlandığına dikkat çekti.

Fındığı Doğu Karadeniz'den tedarik ettikleri bilgisini paylaşan Erol, bu sayede çiftçiye ve yerel halka dokunduklarını dile getirdi. Dünya fındık üretiminin yüzde 70'ini Türkiye'nin karşıladığını ifade eden Erol, "Bir yandan benzersiz lezzetleri üretip bir taraftan da ihracatı artırmaya odaklandık. Sagra olarak Türk fındığını dünya ile buluşturan köprü olacağız. Yurt içi pazar payımızı önümüzdeki 6 ay içinde ikiye katlamayı amaçlıyoruz. İhracatımızı da 5 kat artırarak dünyadaki 130 milyar dolarlık çikolata pazarından pay almayı istiyoruz. Bunu yapabilmek içinde OYAK Gıda Tarım Sektörü şirketlerinin sinerjisi ile tedarik zinciri, pazarlama satış ağımız kuruldu. Son tüketiciye ulaşmak için yeniden yapılandık. Aktif ve tecrübeli bir organizasyon olarak yola devam etmekteyiz." açıklamasında bulundu.

"PENETRASYONU 6 KAT ARTIRDIK"

İki ay gibi kısa bir zamanda penetrasyonu 6 kat artırdıklarını vurgulayan Erman Erol, Türkiye'de kişi başı çikolata tüketimi yaklaşık 3,1 kg ancak çikolata kaplamalı ürünler pazarında ciro bazında yüzde 20'lik bir büyümenin olduğunu belirtti.

Satış noktalarında genişlemenin Türkiye'deki pazar payını büyüteceğini bildiren Erol, "Kaliteli fındık denilince akla 'Sagra' gelir. Bunun nedeni üretimde Ordu'nun ve Doğu Karadeniz’in özel, en iyi fındıklarının kullanılmasıdır. Özel kavurma teknolojisi ile fındığın besin değeri ve aroması korunur. Sagra'nın ürünlerinde doğala özdeş değil, doğal vanilya aroması, glikoz, fruktoz şurubu değil, pancar şekeri kullanılır. Bu özelliklerimizle ve yeni ürünlerimizle iddiamızı ortaya koyuyoruz. Sagra, önümüzdeki ilk 3 ayda bu özel üretim fındıkların en temel bileşeni olduğu draje markası Gol ve çeşitleriyle son tüketiciyle buluşacak. 'Doğallık ve kalite' konseptini sahiplenen Sarelle ise özel Sagra fındıklarına borçlu olduğu benzersiz lezzeti ile tarzı, yaşı, mesleği, beğenisi fark etmeksizin tüm Türkiye'yi kucaklamaya devam edecek, sürme çikolata grubunda fındığın ilk planda olduğu sürpriz lezzetler ile de kategorinin öncüsü olmayı sürdürecek." ifadelerini kullandı.

"TADELLE'Yİ DÜNYADA PAZAR LİDERİ YAPMAYI HEDEFLİYORUZ"

Reklam tanıtım kampanyasına Sagra'nın amiral markası Tadelle ile başladıklarını anımsatan Sagra Genel Müdürü Erol, 2022'de Türkiye nüfusunun üç katı kadar Tadelle üretmeyi hedeflediklerini belirtti.

Türkiye'nin ilk fındıklı çikolatası Tadelle'nin, bar kategorisinde yüzde 100 çikolata ve fındıktan oluşan bir ürün olduğu için Türkiye'de, hatta dünyada rakibi olmadığını vurgulayan Erol, yurt dışı planlarıyla ilgili olarak şunları söyledi:

"Dolayısıyla çikolataya doymak isteyen tüketiciler için iç piyasada olduğu kadar küresel pazarlarda da etki yaratıyor. Yurt dışı stratejimizde bu farklığımızı temel alacağız. Tadelle'yi dünyada kendi kategorisinde pazar lideri yapmak istiyoruz. Tadelle'de olduğu gibi Sarelle ve Gol markalı ürünlerimiz için de kuvvetli bir yurt dışı planlamamız var." (AA)

Güncelleme Tarihi: 23 Aralık 2021, 15:46
YORUM EKLE

Leroy

Lima

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını