2018’in, 11 aylık döneminde yüzde 33,75 küçülen otomotiv sektöründe, markalar pazarlarını korumak adına kıran kırana bir rekabete girdiler.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye'de 11 aylık döneminin, otomotiv satış pastası 425,5 bin otomobil, 118 bin hafif ticari araçtan oluştu.
OTOMOTİV 2018’DE ÜÇTE BİR ORANDA DARALDI
2017’de, Türkiye’de 543 bin olarak gerçekleşen toplam pazar, yüzde 33,75 daralmış oldu.
PAZAR PAYI ARTAN RENAULT’UN, SATIŞI…
2018’in, 11 aylık döneminde Renault liderliği bırakmasa da, satışları yüzde 33,2 düşerek 74 bin 303 olarak gerçekleşti. Ocak-kasım döneminde Renault, pazar payını yüzde 0,1 arttırarak yüzde 13,7'ye yükseltti.
Geçen yıl ocak-kasım döneminde, 3. olan Volkswagen, 2018’de, 58 bin 483 satışla, yani sadece 271 daha fazla araç satarak ikinciliğe yükseldi. Fiat ise 58 bin 212 ile 3.lüğe düştü.
HONDA VE TOYOTA'NIN SATIŞ SIRALAMASI NE OLDU?
SATIŞINI EN ÇOK ARTTIRAN SÜRPRİZ MARKA HANGİSİ?
2018’in 11 aylık dönemi itibariyle, 1.000 adetin üzerinde satan markalara bakıldığında, 24 markanın satışlarının düştüğünü, sadece üç markanın satışını arttırdığını görüyoruz.
Aynı dönemde, satışını 31,6 arttıran Volvo, 2018’de satışını en fazla arttıran marka oldu. O’nu yüzde 11,5'lik yükselişle Honda ve yüzde 7,02'lik artışla Mitsubishi izledi.
OPEL SATIŞI NE KADAR DÜŞTÜ?
Yine aynı dönemde, satışı yüzde 52,7 azalan Opel, 2018’de satışı en çok azalan markaydı. Opel satışını, 40 binden, 18 bine düşürdü. Opel’i, yüzde 47,1'lik azalan satışıyla Citroen ve yüzde 42,9'luk düşüşle Fiat takip etti.
TÜRKİYE OTOMOTİV PAZARI NE KADAR DARALDI?
2018’in 11. ayında pazar yüzde 42,3 küçülerek 100 binden 58 binlik satış gerçekleştirdi.