Zingat.com CTO’su (teknoloji başkanı) ve Kurucu Ortağı Mehmet Erkek,  Çin, Rusya gibi devlerin 2030 hedeflerini, yapay zekaya yatırımları ve bu yatırımla yaratacakları pazar payı üzerine kurguladıklarına dikkat çekiyor. Erkek, Türkiye'nin de bu pazardan hak ettiği payı almasının, net ve milli bir yapay zeka politikası yürütmesi ile mümkün olabileceğini vurguladı.

Bu yıl ilki gerçekleştirilen yapay zekâ konferansı DeepCon’18’de, yapay zekânın gayrimenkul sektöründe kullanımının önemine ilişkin bilgiler paylaşan Erkek, Türkiye’nin “üretmeye” ağırlık vermesi gerektiğini, bu nedenle ülke olarak net ve milli bir yapay zekâ stratejisine ihtiyacımız olduğunun altını çizdi. 

Gayrimenkulde bilgi ve verinin değerini öne çıkaran çalışmaları ve projeleriyle öne çıkan Zingat.com, “Yapay Zekâ Üreten Türkiye” sloganıyla yola çıkan ve 5-6 Ekim tarihlerinde Deep Learning Türkiye (DLTR) öncülüğünde, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ve HAVELSAN’ın ev sahipliğinde birincisi düzenlenen yapay zekâ konferansı DeepCon 2018’e katıldı.

Yapay zekânın kullanılabilir uygulamaları ve bu uygulamaların endüstriyel adaptasyon sürecinde Türkiye’de izlenmesi gereken yolları ele alan konferansta “Türkiye’de Yapay Zekâ Çalışmaları” başlıklı bir de panel yapıldı.

“Veriye ulaşım kolaylaşırsa, Türkiye potansiyelini ortaya koyabilir”
Yapay zekânın geliştirilebilmesi için ilk adımın veriyi oluşturmak ve nitelikli veriyi sağlayabilmek olduğuna değinen Mehmet Erkek, bu adımın ardından ise alan bilgisi olan uzmanlarla çalışmanın geldiğini söyledi. “Türkiye’nin topyekûn, çok net ve milli bir yapay zekâ stratejisine ihtiyacı var, bu tartışmasız böyle” diyen Erkek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu konferansın odağına da aldığımız gibi, yapay zekâ üreten Türkiye olmalıyız. Çin geçtiğimiz yıl bu alana 2030’a kadar 7 milyar dolar yatırım yapacağını, 2030’da 160 milyar dolarlık piyasa oluşturacağını açıkladı. Rusya da 2025’e kadar ordusunun yüzde 30’unu milli savunmada yapay zekâ teknolojileriyle donatacağını ifade etti. Bizim de ülke olarak çok net bir stratejiye ihtiyacımız var. Veriye ulaşım kolaylaşırsa; genç, meraklı ve başarılı nüfusumuzun yarattığı potansiyel doğrultusunda bu alanda çığır açacak projelere imza atabiliriz.”