Test alanında çalışanlar; sürekli olarak bileşenleri ve yapı gruplarını, ilgili çevre birimler, yani gelecekteki nihai ürün, gerçek anlamda tamamen kullanıma hazır olmadan önce test etme göreviyle karşı karşıyadır. Örnek vermek gerekirse, ilgili otomobil henüz piyasada dahi yokken yeni hidrolik direksiyon sistemlerinin testinde sürüş durumlarının kusursuz şekilde simüle edilmesi önemlidir. Dişli çark ve şanzıman uzmanı IMS Gear, test standlarında orijinal durumları aslına uygun şekilde Kollmorgen servo tahriklerle canlandırıyor. Test yelpazesi geniş, tasarlama esnasında yaratıcılık ve kontrol teknolojisinden yüksek beklentiler gerektiriyor.

Konfor, güvenlik, hareketlilik, üçlüsünün eşliğinde otomobillere eklenen elektromekanik tahrikler harekete geçiyor. Buradan yola çıkarak türetilen kullanım alanları soğutma fanlarından farların seviye ayarına, otomatik kavramaya kadar uzanıyor. Aynı zamanda kapı kilitleri, koltuk ayarları, park frenleri ve bir adı da otomatik SoftClose olan bagaj kapatma yardımcıları da elektromekanik olarak tahrik ediliyor. İster bir taşıtın, karoserin veya motorun bir parçası olsun: Motorlu taşıtlarda elektromekanik tahriklerin önemi yüksek. Dişli çark ve şanzıman teknolojisinde lider bir firma  olan IMS şirketi, bileşenler, yapı grupları ve şanzımanlar konusunda sunduğu teknik çözümlerle otomotiv sektöründe sağlam bir yer ediniyor. 

DAYANIKLILIK  DAYANIM TESTLERİ İLE DOĞRULANIYOR

AKM-servo motorların görevi, tipik yükleri simüle etmektir. Bir bagaj kapağı tahrik sisteminde doğru akım motoru değişkenlik gösteren hızlara sahip yaklaşık olarak farklı torkların üstesinden gelmek zorundadır. Eğer motor bagaj kapağını son santimetrelerde karoserinin contasının içine çekiyorsa, direnç yükselir. Bu durumda AKM-servo motorlar conta makarasında uygun miktarda tork üretir ve böylece gerçekliğin simüle edilmiş bir kopyasını oluşturur. Test stantlarıyla tipik kullanım hatalarının, örneğin bir sürücünün eski alışkanlığı nedeniyle anahtardaki düğmeye basmak yerine, açmak için bagaj kapağını hızla çekmesinin simüle edilmesi aynı şekilde oldukça ilginç. Yapı grupları ürün yaşam süresi boyunca ilave olarak bu türden olaylara karşı dayanıklı olmak zorunda. Dayanıklılık yalnızca dayanım testleri ve amaca uygun yaşlandırma işlemleriyle doğrulanabilir.

MÜHENDİSLİK KONUSUNDA SIKI İŞ BİRLİĞİ

Kontrol tekniği bakış açısına göre, gündelik hayatta olay senaryolarının gerçekçi simülasyonu sürekli olarak beraberinde yeni zorlukları getirmektedir. Bu durum da kullanılan servo motorlardan en iyi eşmerkezliliğin ve programlamada esnekliğin beklenmesine yol açmaktadır. IMS Gear bu konunda Freiburg´da yerleşik Elektronische Antriebs-Technik GmbH (EAT) Limitet Şirketi ile sıkı bir iş birliği yapmaktadır. EAT, Kollmorgen´nin belgeli bir iş ortağı olup, IMS Gear için uzun yıllardan beri mühendislik konularında önemli bir rol oynamaktadır. EAT´ın Teknik Müdürü Christian Reinsch bu durumu "Servo teknolojisi ve otomasyon alanına yoğunlaşarak daldık ve Kollmorgen ile birlikte özel makinaların üretimi konusunda müşterilerimizi çok iyi bir biçimde destekleyebiliyoruz" diyor.

S700 SERVO SÜRÜCÜNÜN GÖREVİ  

Kontrol sisteminin kalbini S700 ürün serisi Kollmorgen-servo motor takviyeleri oluşturuyor. Bu durumu IMS Gear Deney Laboratuvarı Müdürü Markus Domachowski, "Bir deneyde sıklıkla birden fazla işletim moduna ihtiyaç duyduğumuz için, çok esnek bir biçimde çözümler sunan bir sürücü üzerinde yoğunlaştık" diye özetliyor. S700, IEC 61131-3 sınıflandırması içindeki dillerde serbest bir biçimde programlanabiliyor ve her şeyden önce SIL3 sınıfına kadar olan bir güvenlik teknolojisi dahil olmak üzere bir tahrik sisteminden beklenen son derece karışık görevleri yerine getirmek için tasarlanıyor. S700 servo sürücü, EtherCAT üzerinden üst düzey kontrol sistemiyle iletişim kuruyor. Bu bağlamda IMS Gear, National Instruments´in ürünü CompactRIO ile donatılmış LabView sistemini kullanıyor.