Testo, Türkiye pazarında yaklaşık 30 yıldır faaliyet gösterirken, bu sürecin son 19 yılında ise, doğrudan kendi ofisiyle pazara ulaşıyor. Testo Türkiye'nin, globalde “altın-seviye” servis sertifikasına sahip olduğunu kaydeden Testo Satış Direktörü Özgür Küçükhüseyin, Alman merkezli markanın ürün geliştirme süreçlerine Türkiye ofisi olarak katkılarını, Türkiye pazarına ulaşım metodlarını,  satışla ilgili tüm süreçlerde sundukları hizmetlerle ilgili sorularımızı yanıtladı. 

TEST-ÖLÇÜM CİHAZLARINIZIN AR-GE SERÜVENİNİ ANLATIR MISINIZ? 

Ar-Ge süreçlerimizde, var olan ürünlerin yeni ihtiyaçlara, trendlere ve taleplere göre geliştirilmesi ve yeni ürünlerin piyasaya sürülme aşamasında gerekli değerlendirmelerin yapılması konularında  Türkiye ofisi olarak Almanya merkezimiz ile koordineli bir şekilde, önemli bir rolümüz var. Bu süreçlerde gerçekleştirilen beyin fırtınası ve planlama toplantılarında, bizim görüş ve önerilerimiz de mutlaka alınıyor.
Satış sonrası teknik servis süreçlerinde, Almanya merkez tarafından yetkilendirilmiş eğitimli personelimiz ile ürünlerimize bakım, onarım ve kalibrasyon desteği veriyoruz. Bu konuda, Almanya merkezin belirlediği “kilit performans göstergelerine” göre yapılan durum değerlendirmesinden çıkan sonuçlar ışığında ilgili süreçleri geliştirme faaliyetleri gerçekleştiriyoruz. Türkiye olarak, globalde “altın-seviye” servis sertifikasına sahip olduğumuzu da özellikle belirtmek istiyorum.

TÜRKİYE PAZARINA NASIL ULAŞIYORSUNUZ? 

Testo, yaklaşık 30 yıldır Türkiye pazarında faaliyet göstermektedir. Bu sürecin son 19 yılında ise, doğrudan kendi ofisiyle Türkiye pazarına ulaşıyor. Dünya genelinde tüm Testo şirketlerinde 15 yılı aşkın süredir gelişmiş müşteri ilişkileri, kaynak yönetimi ve planlama yazılımları eş zamanlı olarak kullanılıyor, etkin pazarlama ve tanıtım faaliyetleri gerçekleştirebilmek amacıyla tüm müşterilerimiz sektör ve departman kodları ile sınıflandırılıyor.
Mevcut ve potansiyel müşterilerimize ulaşabilmek için fuar, dergi reklamı gibi konvansiyonel pazarlama araçlarına ek olarak, günümüzde yaygın olarak kullanılan dijital pazarlama faaliyetlerini de eklemiş bulunuyoruz Bunun sonucu olarak da, müşteri veri tabanımızı doğru ve etkin şekilde kategorize ederek, yeni ürünlerimizi hızlı bir şekilde duyurabiliyoruz.

SATIŞ ÖNCESİ, SATIŞ & SATIŞ SONRASI NE TÜR HİZMET VE DESTEKLER SUNUYORSUNUZ? 

Satış öncesinde, tecrübeli ve dinamik kadromuz ile uygulama ve ölçüm teknolojileri hususunda müşterilerimize danışmanlık desteği veriyoruz. İhtiyaçlarına en uygun olan ürünü, önceliklerini de analiz ederek belirlemeye çalışıyoruz. Buna göre, kabul edilebilir ve açıklanabilir fiyatlandırmayı yapıyor, tedarik süreçlerinde müşterilerimize olabildiğince hızlı çözümler sunmaya gayret ediyoruz.
Satış sonrasında ise, katma değeri yüksek belirli ürün gruplarımızda, sahada eğitim desteği; tüm Testo markalı ürünlerimize teknik servis ve bakım desteği; TÜKKAK’tan akredite kalibrasyon laboratuvarımız ile de kalibrasyon hizmeti sunuyoruz. Diğer bir ifade ile müşterilerimize tek elden, tüm satış ve satış sonrası desteklerini, on yılları aşan bir sürdürülebilirlik ve bilgi birikimi ile sağlayabiliyoruz.

ENDÜSTRİ 4.0 DÜNYASINA NELER VAAT EDİYORSUNUZ? ÜRÜNLERİNİZ HANGİ PROTOKOLLERE UYUMLU? 

Özellikle, gıda ve ilaç sektörünün kalite birimlerine IoT (nesnelerin interneti) tabanlı çözümler sunuyoruz. Bu çözümler tüm akıllı cihazlara uyarlanabiliyor ve bulut tabanlı olarak çalışıyor. Bulut çözümleri, bir takım güvenlik sebepleri ile tercih edilmediğinde, bunları lokal ağlara da entegre edebiliyoruz. Bunun dışında iklimlendirme sektöründe ve endüstriyel uygulamalarda, özellikle bakım ve satış sonrası hizmet birimlerine yönelik olarak, ölçüm sonuçlarının ilgili raporlara otomatik transferi gibi çözümler de dahil olmak üzere, pek çok alternatif sunabiliyoruz. Mevcut ölçüm cihazlarımızın ölçüm yaptığı değişkenlerin tamamının, Bluetooth veya Wi-Fi, WLAN, RF gibi ara yüzler  üzerinden anlık veya sürekli olarak istenen yazılıma veya uygulamaya aktarılmasını sağlayan yeni modeller piyasaya sürüyoruz.