Paletleme ve paketleme alanında faaliyet gösteren, Keramik, 2017’de üretiminin yüzde 48’ini ihraç ederken, 2019’da bu rakamı yüzde 68’e çıkarmayı hedefliyor. Keramik Makine Sanayi Satış Mühendisi Orçun Taylan, gıda ve inşaat sektörlerine yönelik yeni projelerini açıklamaya hazırlandıklarını söyledi.

İŞİMİZ BİR ARAYA GETİRME SANATI

Taylan, Keramik Makine Sanayi’yi şöyle anlattı: “Gıda, haberleşme, ulaşım, barınma yani yaşam için gerekli olan her şeyi üretmek için makineler üretiyoruz. Bu makineleri monte etmek için de parçalar üretiyoruz.


Tüm bunlar, bir araya gelip eşsiz bir bütünü oluşturuyorlar. Aristoteles'in dediği gibi; ‘Bütün, parçalarının toplamından daha fazladır. ‘

İşimiz, ‘bir araya getirme sanatı’ parçaları paketliyoruz, böylelikle toplamdan daha fazlası oluyorlar.

Daha da anlamlı bir şeye dönüşecekleri noktaya güvenle erişiyorlar. Böylece her parça aslında birer cevaba dönüşüyor.”

2019'DA ÜRÜNÜMÜZÜN YÜZDE 68'İNİ İHRACI HEDEFLİYORUZ

Taylan, stretch hood (çorap mantığıyla streç) üretimi yaptıklarını, 2018’de 20’nin üzerinde ülkeye, 4 milyon avro ihracat gerçekleştirildiğini belirtti. 2017’de ürünün yüzde 48’ini ihraç ederken, 2019 hedefi, 20 puanlık artışla, üretiminin yüzde 68’ini ihraç etmek, olduğunu vurguladı.

Strech hood ürünlerini öncelikle istiflediklerini anlatan Taylan, robotik ve konvansiyonel olmak üzere iki farklı sistem kullandıklarını anlattı. Taylan, otomatik istiflenen ürünlerin çemberleme, strech sarma, shrink ve strech hood yöntemiyle paketlendiklerini kaydetti.


Keramik Satış Mühendisi Taylan, müşterilerin, fork lift ile ürünü, stok yerine kadar götürmelerini sağladıklarını ifade etti.

Taylan, 2019’da ihracatlarını 20 puan artırmayı hedeflediklerini, yine aynı yıl inşaat ve gıda sektörlerinde yeni projelerini açıklayacaklarını belirtti.