Türkiye’nin en kapsamlı ayakkabı ve moda fuarı olan Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı AYMOD, 30 Mart – 02 Nisan 2022 tarihleri arasında Yeşilköy'deki İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek.

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD)’nin organize edeceği 66. AYMOD Fuarı, 400'ü aşkın katılımcı firma ile toplam 6 salonda ve 30 bin metrekare alanda düzenlenecek ve dünya genelinde 35’ten fazla ülkeden binlerce alım heyetini misafir edecek. 

TEZMAKSAN'IN CUBEBOX İHRACATI 36 ÜLKEYE ULAŞTI TEZMAKSAN'IN CUBEBOX İHRACATI 36 ÜLKEYE ULAŞTI

"FUARDA EV SAHİBİ OLMAK GURUR VERİYOR"

Fuar organizasyonu hakkında görüşlerini paylaşan TASD Başkanı Berke İçten, 33 yıldır kesintisiz bir şekilde devam eden, yılda iki kez gerçekleştirilen fuarın bu yıl TASD tarafından düzenlenecek olmasından duydukları memnuniyeti dile getirdi.

İçten, "TASD, sektörün diğer yan sektörler ile birlikte ilerlemesine ve kalkınmasına katkıda bulunarak, ayakkabı sanayi ile ilgili tüm sektörel politika ve uygulamaların oluşmasında, sektörün yan sanayi ile birlikte gelişerek küresel rekabette güçlenmesinde etkin rol oynamaktadır. Bu yönüyle de AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı’na ev sahipliği yapıyor olmak bizlere ayrı bir gurur veriyor.” ifadelerini kullandı. 

"YENİ KREASYONLARIMIZI GÖRÜCÜYE ÇIKARACAĞIZ" 

TASD Başkanı İçten, "Kadın, erkek ve çocuk ayakkabılarından klasik, spor ve el yapımı ayakkabılara kadar binlerce yeni modelin yer aldığı AYMOD Fuar’ı kapsamında, 2022 – 2023 Sonbahar - Kış sezonuna ait modellerimizi ulusal ve uluslararası sektör profesyonellerinin beğenisine sunacağız. 35’den fazla ülkeden alım heyetlerini ağırlayacağımız fuara, dünyanın dört bir yanından 30 bini aşkın sektör profesyonelinin katılım sağlamasını bekliyoruz." dedi.

Yıla tarihinde ilk defa 1 milyar dolarlık ihracat rekoruyla giren sektörün yıllık 550 milyon çift üretim kapasitesinin bulunduğunu aktaran İçten, senede 280 milyon çift ayakkabı ihraç ettiklerini, son 5 yılda ise her yıl ortalama yüzde 15 oranında dış satımlarını arttırmayı başardıkları dile getirdi.

"2025 HEDEFİMİZE ÖNÜMÜZDEKİ İKİ YILDA ULAŞABİLİRİZ"

Küresel salgın nedeniyle ekonomik dengelerin değiştiği son iki yılda üretim ve ham madde maliyetlerindeki artışlara paralel olarak ihracat gerçekleştirdikleri ülkelerde fiyatlarını yüzde 10 oranında arttırmak mecburiyetinde kaldıklarını ifade eden İçten, "Daha önceden 5 avroya alınan bir suni deri bugün minimum 6,5 avro oldu. 1 dolara aldığımız deri bugün 1,5 dolar oldu. Yıl sonunda 1 milyar 300 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Ancak Uzak Doğu tedarik zincirinin kırılmasıyla beraber öyle çok sipariş talebi alıyoruz ki 2025 yılı için belirlediğimiz 5 milyar dolarlık ihracat hacmine önümüzdeki iki sene içerisinde bile ulaşmamız bizim için sürpriz olmaz.” diye konuştu. 

"ÜRETİMDE KAPASİTE ARTIŞINA İHTİYACIMIZ VAR"

“Yaptığımız istatistiklere göre, 550 milyon çift ayakkabı üretim kapasitesi olan ülkemizde 15 bin firmada 320 bin kişi istihdam etmekte ve ülke ekonomisine 5,5 milyar dolarlık katkı sağlamaktadır” diyen Berke İçten, Türkiye'de sektörün ürettiği ayakkabının yaklaşık yüzde 64’ünü ihraç ederek 120 milyar dolar olan dünya ayakkabı ihracat hacminden yüzde 1 pay aldığını kaydetti.

İçten, konuşmasını şu şekilde tamamladı: 

"Üretim gücü olarak Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise 6. büyük üretim merkezi konumunda yer alan ayakkabı sektörümüz son yıllarda hızlı bir gelişim gösterdiğinden son derece modern bir makina parkuruna sahiptir. Bugün dünyada ayakkabı üretim merkezi kabul edilen pek çok ülkede üreticilerle mukayese edildiğinde, Türk ayakkabı sektörü çok daha modern ve gelişmiş üretim teknolojilerine sahiptir. Ancak üretimde daha çok kapasite artışına ihtiyacımız bulunuyor. Bu konuda ilgili bakanlıklarımızla da yakın zamanda iletişime geçerek gerekli temaslarımızı sağladık. Bilhassa İstanbul çevresinde kurulacak yeni üretim tesisleriyle üretim kapasitemizi kat kat arttırabiliriz. Bu doğrultuda istihdama katkı sağlayacak şekilde projelerimizi de hayata geçiriyoruz."