“Çamaşır ve Ev Bakım” ile “Beauty Care” iş birimlerini Tüketici Markaları adı altında birleştirmeyi planlayan Henkel, yeni organizasyon yapısını en geç 2023 yılı başında hayata geçirmek hedefiyle entegrasyon süreci hazırlıklarına kısa sürede başlayacak. 

Firma yeni iş birimi ile birlikte Persil ve Schwarzkopf gibi markalarını Profesyonel İş Birimi’ni de katarak, tüketici markaları ve iş birimlerini tek bir çatı altında toplayacak ve büyüme hedefi çerçevesinde çok kategorili tek bir platform oluşturacak. 

"ÇOK KATEGORİLİ TEK BİR PLATFORM OLUŞTURACAĞIZ"

Konu hakkında görüşlerini paylaşan Henkel CEO’su Carsten Knobel, "Güçlerimizi, gelecekteki kârlı büyümemiz için temel oluşturacak şekilde, tüketici ürünleri iş birimlerimizde birleştirerek güçlü ve entegre bir iş birimi oluşturacağız. Entegre Tüketici Markaları İş Birimi; Henkel’e, hissedarlarımıza, müşterilerimize ve ekiplerimize önemli faydalar sağlayacak ve aynı zamanda oldukça dinamik bir sektörde kendi geleceğini şekillendireceği sağlam bir konumda olacak." şeklinde konuştu.

KÜRESEL OTOMOTİV ZİNCİRİNİN OTOMASYON İHTİYACI KÜRESEL OTOMOTİV ZİNCİRİNİN OTOMASYON İHTİYACI

Yaklaşık 10 milyar avro satış kapasitesine sahip çok kategorili tek bir platform oluşturacaklarını belirten Knobel, "Bu bizlere, daha yüksek bir büyüme ve kâr marjı profili hedefiyle, portföyümüzü optimize etmek ve şekillendirmek için daha geniş bir temel sağlayacak. Söz konusu birleşme aynı zamanda, kayda değer bir sinerji ve verim artışı yaratarak, hedefe yönelik yatırımlarımızda kullanılmak üzere inovasyon, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme gibi stratejik önceliklerimiz için daha çok kaynağı bize kazandırmış olacak. Ayrıca daha da cazip bir işveren haline gelerek sektörde çalışanlara daha önemli roller sunacağız ve büyüme fırsatlarını artıracağız. Özetle, bu birleşmenin ‘Amaca Yönelik Büyüme Gündemi’mizi bir üst seviyeye taşıyacağına inanıyorum." dedi.

DAHA YALIN YAPILANMA, DAHA HIZLI KARAR ALMA SÜRECİ

Yeni iş birimi, müşteri ve kanal odaklı düzenlenecek. Bu durumda tüm tüketici kategorilerindeki perakendeci, ticaret ya da kanal ortaklarına yönelik entegre edilmiş bir yaklaşımla sağlanmasına imkan verecek.

Tek bir liderlik altında birleşmiş olan ekip, tüketici iş biriminin bütününü daha yalın bir yapılanma ve daha hızlı bir karar alma süreci ile daha ileriye taşımaya yoğunlaşacak. Marka, yeni iş biriminde çalışanlara daha önemli roller ve fırsatlar sunacak; ekipler, liderler, genç yetenekler ve yeni işe alınan çalışanlar için daha da dikkat çekici bir işveren haline gelecek.

HİSSE GERİ SATIN ALIM PROGRAMINI HAYATA GEÇİRİYOR

Henkel aynı zamanda, toplam hacmi 1 milyar avroya kadar ulaşan bir hisse geri satın alımı programını hayata geçiriyor. Firmanın yaklaşık 800 milyon avro değerindeki imtiyazlı hisseleri ve yaklaşık 200 milyon avro değerindeki serbest dolaşımdaki hisseleri geri satın alınıyor.

Söz konusu miktar, mevcut borsa fiyatları temel alındığında şirketin ana sermayesinin yaklaşık yüzde 3’üne tekabül ediyor. Programın şubat ayı içinde başlaması ve en geç 31 Mart 2023 tarihine kadar bir bankanın katılımıyla borsa üzerinden başlaması bekleniyor. 

SATIŞLARI 20 MİLYAR AVROYA YÜKSELDİ

Diğer yandan Henkel Grubu’nun 2021 mali yılı ön bilgileri açıklandı. Firmanın satışları, ön bilgiler temel alındığında 20,066 milyar avro seviyesine yükselirken organik satış büyümesi ise yüzde 7,8 oranındaydı.

Söz konusu performans bilhassa Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi’nde gözlenen çift haneli büyüme sayesinde gerçekleşti. Birim 9,641 milyar avro değerinde satış gerçekleştirirken, organik satış büyümesi yüzde 13,4 olarak hesaplandı.

Kârlılık üzerinde özellikle ham madde fiyatlarındaki keskin yükseliş yanı sıra tedarik zincirlerinde yaşanan zorluklar gibi pandeminin devam eden etkilerinin sürdüğü gözlendi.

Beauty Care İş Birimi’nde satışlar 3,678 milyar avro değerinde, organik büyüme ise yüzde 1,4 oranındaydı. Çamaşır ve Ev Bakım İş Birimi’nde ise satışlar 6,605 milyar avro seviyesine yükselirken, organik büyüme ise yüzde 3,9 oranında gerçekleşti.