Proses endüstrisinde yıllardır devam eden tartışmalarından biri kontrol ve emniyet katmanlarını entegre edip etmemektir. Tartışmanın nedeni entegrasyonun beraberinde getirdiği yararlarla sakıncaları değerlendirmenin zorluğudur. Burada şaşırtıcı olan tartışmanın doğduğu yıllar öncesine kıyasla bugün çok daha ileride olan teknolojinin hala noktayı koyamamasıdır. Makina sektöründe konu üzerinde neredeyse hiç durulmamaktadır. Bunun bir nedeni daha küçük bir sistem olan makinanın daha düşük riskler sunması, emniyetsizliğin bizdeki gibi mahalleleri, hatta şehirleri etkilememesi ve ucuza çözüm bulunmasıdır.

• • •

Kontrol ve emniyet katmanlarının entegre olması mühendislik ve yaşam çevrimi, eğitim ve bakım harcamalarını düşürmekte, zaman senkronizasyonunu kolaylaştırmakta, ekipman ve olay yönetimini iyileştirmektedir. Bu yararlarına karşın entegre yapı ortak neden arızası (common cause failure) oranlarını arttırmakta, kontrol katmanında oluşan arızaların emniyet katmanına yansımasını engelleyecek dikkatli ve hassas tasarım yapmayı gerektirmekte ve yönetim zorlukları yaratmaktadır.

• • •

Burada asıl önemli olan ortak neden arızasıdır. Bu, tek nokta arızasından (single point of failure) farklıdır. Her iki arıza türü de tüm sistemi durdurabilir. Ancak single point of failure redundant yapı ile elimine edilebilirken gerçek bir ortak neden arızası redundant yapı ile önlenemez. Entegre yapıda bir oluşan bir common cause failure hem kontrol sistemini, hem de emniyet sistemini işlevsiz kılar. Kontrol ve emniyet sistemlerinin kontrolör, şebeke, historian vb.’den birini bile ortak kullanmaları common cause failure için fırsat oluşturur.

Entegre - ayrık yapı tartışmaları daha devam edecek, yöneticinin common cause failure algısı tercihe etki edecektir.