İhracat tarafında dünyanın 12., üretimde ise 13. büyüğü olan Türkiye mobilya sektörü, Kovid-19 salgınının olumsuz etkilerinin çözümünü dijitalleşmede görüyor.  Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) tarafından sektörel etki araştırması gerçekleştirildi. Düzenlenen araştırmaya katılan markaların yüzde 73’ü satış ve pazarlama tarafında dijitalleşmeye gideceklerini söylüyor. Konuyla ilgili açıklama yapan MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, “Kovid-19 global krizi 2023 stratejimiz olan dünyanın 5. büyük ihracatçısı olma hedefinden bizi vazgeçirmiş değil. Bunu başarmanın yeni yollarını ve stratejilerini oluşturuyoruz” dedi.

MOBİLYACI İÇİN ÇARE DİJİTAL PLATFORM 

Araştırmaya göre, sağlık ve güvenlikten dolayı iş yapma şekillerinin değiştiği ortaya koyuldu. Bu sebepten dolayı da dijitalleşmeye yönelim arttı. Katılımcıların yüzde 43’ü satış, yüzde 40’ı ise pazarlama süreçlerinde dijitalleşmeye gidilmesi gerektiğini düşünüyor. Satış ve pazarlama gibi faaliyetler için dijital alt yapı çalışmalarına başladıklarını ise katılımcıların yüzde 73’ü belirtiyor. Ticaret yollarını değiştiren salgından sektör adına bir başarı hikayesi çıkarmak için yeni tanıtım ve pazarlama kanalları üzerine çalıştı. Sektör olarak dijital satış, e-b2b görüşmelerine imkan tanıyan platformlar, ülke ticaret heyetlerinin sanal olarak gerçekleşmesine izin veren online yapılar konusunda çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Geldiğimiz dönemin şartlarına göre sağlık ve sosyal mesafeyi korumak oldukça önemli hale geldi. Bu kanalları etkin kullanmayı, tanıtımlarımızı buradan yapmayı ve jeopolitik avantajlarımızla bu özellikleri birleştirmeyi hedefliyoruz. Bu sayede çok daha pozitif bir hikaye oluşturabiliriz.