Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Marka algısı araştırmalarını şirket içinden yürütebilmek mümkün mü?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.
Marka araştırmalarının şirket içinden yürütülmesinin kısmen mümkün olduğunu belirten Akbayrak, bunun pazarlama departmanı tarafından yapılabileceğini söyledi.
Akbayrak, “Yapacağınız faaliyetlerin satışla ilgili olmadığını, bir iş geliştirme üzerine olduğunu müşterilerinize göstermeniz gerekir. Bunun kendileri için bir pazarlama iletişimi değil iş geliştirme üzerine istediğinizi söyleyecek bir üslup kullanabilirsiniz. Bu yönüyle yapılabilir ancak çok genele yapamazsınız.” dedi.
ÖNCE DAR ALANDA YAPILMALI
İnsanların ajanslara, üçüncü şahıslara bilgi vermek konusunda daha istekli olduğunu söyleyen Akbayrak, bu alanda bütçe varsa dışarıdan bir hizmet satın almanın daha iyi olacağını söyledi.
Akbayrak, bu verilerin ilk önce dar alanda yapılarak değerlendirilmesi gerektiğini daha sonra genele yayılması gerektiğini belirtti.