Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Makine aksamları üreticisiyiz. Başlangıç için neler yapabiliri? Pazarlama stratejisini nasıl belirlemeliyiz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

HANGİ PAZARDA BÜYÜME GÖRÜNÜYORSA O ALANA YÖNELMELİ

Makine aksamları üreticisinin makine imalatçıları ve makine kullanıcıları olarak 2 hedef kitlesi var diyen Akbayrak, her iki kesime de aynı pazarlama iletişimini strateji olarak uygulamanın karşılığını bulabilecek bir yöntem olmadığını söyledi.

Bunun için öncelikle hangi pazarda büyüme görüyorsak o alana yönelmemiz gerekiyor diyen Akbayrak, “Burada mevcut pazar arasında yeni bir pazar oluşturmayı kastetmiyorum. Bu zaten işimizin bir parçası olmalı. Bizim mutlaka kısa ve orta vadeli hedeflerimizde sadece üretmemiz gerekiyor.” dedi.

MÜŞTERİNİN MÜŞTERİSİNE SESLENMEK GEREKİYOR

Büyük bir ihtimalle önceliğin makine imalatçıları olacağını söyleyen Akbayrak, “Ne tip avantajlarınız var, mevcut potansiyel ve makine imalatçıları hangi grup makinalarında sizin ürünlerinizi daha çok kullanıyor, örnek fiyat avantajını ön plana çıkarıp araştırma sonuçlarınıza da bakabilirsiniz. Ancak sizi ön plana çıkaracak konu; mevcut makine imalatçısının yani sizin müşterinizin müşterisine seslenebileceğiniz bir pazarlama iletişimi dili daha sağlıklı olacaktır.” dedi.