Yılın ilk çeyrek sonuçlarını açıklayan Türkiye vasıflı çelik sektörü temsilcisi Yükselen Çelik, yılın ilk üç aylık sürecinde cirosunu 2021'in benzer dönemine kıyasla yüzde 327 oranında artırarak 375,7 milyon TL’ye çıkarttı.

NET KARI 3,8 KATINA ÇIKTI

Firmanın Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) açıkladığı finansal sonuçlar doğrultusunda, net kârını yüzde 276 artarak 13,7 milyon TL’den 51,5 milyon TL’ye ulaştırdı. Böylece şirketin net kârı 2022 yılının ilk çeyreğinde 2021'in ilk çeyreğine göre yaklaşık 3,8 katına çıktı.

Net kâr artışının en önemli nedenleri; katma değerli ürünlerin satış içindeki payının artması, emtia fiyatı ve döviz kurundaki artış, reel tonaj büyümesine bağlı artan satış gelirleri, rakiplerin tedarik zinciri sorunlarını aşamaması neticesinde firmanın avantajlı pozisyon elde etmesi, yeni ürünlerin lansman sonrası istenilen fiyatlardan satılabilmesi ve artan ihracat faaliyetleri olarak sıralandı.

KOCAER ÇELİK KAPASİTE ARTIŞ YATIRIMINI TAMAMLADI KOCAER ÇELİK KAPASİTE ARTIŞ YATIRIMINI TAMAMLADI

SATIŞLARINI 375 MİLYON TL'YE ULAŞTIRDI

Yükselen Çelik, 2022 yılının ilk çeyreğinde FAVÖK seviyesinde 2021 yılının ilk çeyreğine göre yüzde 499 artış sağlayarak değeri 13,5 milyon TL’den 80,8 milyon TL’ye çıkardı. Böylece nominal FAVÖK tutarı 2022 yılının ilk çeyreği itibarıyla bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık 6,0 katına çıktı. 2021 yılının ilk çeyreğinde yüzde 15,3 olan FAVÖK marjı ise 2022 yılında yüzde 21,5 seviyesine yükseldi.

Satış gelirlerinde büyüme istikrarına devam eden şirket, yılın ilk çeyreğinde geçen yılın ilk çeyreğine nazaran gerçekleşen yüzde 327 artışla, satış gelirlerini 88,0 milyon TL’den 375,7 milyon TL’ye taşıdı.

Böylece firmanın satış gelirleri senenin ilk çeyreğinde yaklaşık 4,3 katına çıktı. Şirketin 2021 yılının ilk çeyreğindeki dolar cinsinden toplam satış geliri 11,9 milyon dolarken, 2022 yılının ilk çeyreğinde dolar cinsinden satış geliri yüzde 127 artarak 27,0 milyon dolar oldu. Döviz cinsinden satış gelirlerindeki artışın temelinde, kapasite artışına ve halka arzın ardından yatırımların tamamlanmasına paralel olarak gerçekleşen reel tonaj büyümesinin etkili olduğu bildirildi.

ABD'DEKİ ŞİRKETİNİN KATKISIYLA İHRACAT GELİRLERİNİ ARTIRACAK

Şirket, 2021 yılı ilk çeyreğinde 9.391.560 kg olan satış miktarını 2022 yılının ilk çeyreğinde 18.156.528 kg’a çıkardı. 2022 yılının ilk çeyreğinde satış tonajını yüzde 93,3 arttırarak yaklaşık 1,9 katına çıkaran firma, bununla beraber 2021 yılının ilk çeyreğinde 9.372 TL/ton olarak gerçekleşen ton başına gelir tutarını, bu yılın ilk çeyreğinde yaklaşık yüzde 121 artırarak 20.695 TL/ton olarak gerçekleştirdi. 

Yükselen Çelik, bir diğer önemli büyümeyi ihracat kanadında yakaladı. 2020 yılında pandeminin etkileri nedeniyle yavaş ilerleyen ihracat faaliyetlerine hız kazandırmak amacıyla 2021 yılında yeni bir temsilci ofisi kurarak ihracat departmanını yeniden yapılandıran şirket, 2021 yılında yayımladığı finansal sonuç bültenlerinde bu gelişmelere yer vermiş ve ihracat gelirlerini artırmak için 2022’yi işaret etmişti. 2021 yılının ilk çeyreğinde 2,5 milyon TL olan ihracat geliri, yüzde 1000 artışla 2022 yılının ilk çeyreğinde 27,5 milyon TL’ye ulaştı.

Yıl sonunda dış satım gelirinin 2021'e kıyasla asgari yüzde 100 artmasını öngören firma, ayrıca şubat ayında  kuruluş işlemleri tamamlanan ABD'de kurduğu ve yüzde 100 sahibi olduğu Rising Steel Inc. unvanlı iştirakinin katkılarıyla yılın son çeyreğinde ihracat gelirlerinin daha da artacağı sinyalini verdi. 

"SATIŞ GELİRLERİMİZİ 100 MİLYON DOLARA TAŞIMAYI AMAÇLIYORUZ"

Finansal sonuçları değerlendiren Yükselen Çelik CEO’su Barış Göktürk, makro-ekonomik, jeopolitik ve askeri riskler ile küresel salgın ve diğer öngörülemeyen durumlar haricinde firmanın ilk çeyrek performansına benzer bir performansın yılın geri kalanında da gerçekleşmesini öngördüklerini söyledi.

Halka arz öncesi yaklaşık yüzde 14 olan pazar paylarını yüzde 20 seviyesine ulaştırdıklarını belirten Göktürk, pazar payını bilhassa kalıp çelikleri alanında iki yıl içinde yüzde 25’in üzerine çıkarmayı amaçladıklarını dile getirdi.

Göktürk, söz konusu hedefi gerçekleştirirken de sektörün üstünde pozitif ayrışan FAVÖK ve kâr marjından vazgeçmeden satış gelirlerini 100 milyon dolara taşımak adına kararlı bir çalışma ortaya koyduklarını vurguladı.