Endüstri Radyo’da Dr. Hüseyin Halıcı’nın sunduğu Otomasyon Sohbetleri programına BM Makina Grup Genel Müdürü Kenan Bebek ve BM Makina Grup Elektrik Otomasyon Müdürü Şener Abanoz konuk oldu. Bebek, makine sektörünün Türkiye’de çok önemli bir yeri bulunduğunu belirtirken sunduğu avantajları şu sözlerle anlattı: “Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını tedarik süreçlerini sıkıntıya uğrattı. Çin ve benzeri ülkelerle iş yapan firmalar bu sorunu ortadan kaldırabilmek için farklı arayışlara yöneldi. Bu süreçte Türkiye hem jeopolitik konumu hem de Çin’le bağlantısı nedeniyle önemli bir noktaya geldi. Avrupa’daki firmaların Türkiye’de bundan sonra daha çok iş yaptıracaklarını düşünüyorum. Çünkü bizim Çin’e nazaran birçok avantajımız bulunuyor. Çin, maliyetler nedeniyle rekabet edilemez durumdaydı. Ancak şu anda maliyetler tüm dünyada yükseliyor. Çin’in maliyetleri de kendi içerisinde yükseliyor. Türkiye ise Avrupa’ya olan yakınlığıyla, isteklere hızlı cevap vermesiyle ve esnek kabiliyete sahip olmasıyla bu konuda bizi avantajlı bir hale getiriyor.” dedi. 

“MARKALAŞMAK İÇİN ÇALIŞMALIYIZ”

Makina sektörünün markalaşması gerektiğine vurgu yapan Bebek, “Markalaşmamız gerektiğini hep konuşuyor, farklı platformlarda dile getiriyoruz. Şirketler ne kadar güçlenirse markalarımız da bir o kadar büyüyecek. Beraberinde de ürünlerimiz daha kaliteli olacak. Kendi içimizdeki fiyat rekabetinden sıyrılıp bütün dünyayla rekabet edebilir boyuta gelebiliriz diye düşünüyorum.” dedi.