Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD)'nin "Otomotiv Sektöründe Yeni Nesil Teknolojiler ve Otonom Araçlar" webinarı kapsamında konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, "Teknik standartları yayınladık. İl il, ilçe ilçe şarj istasyonu ihtiyacını belirledik. Buna yönelik destek mekanizmalarını tasarladık. 2022 yılı sonunda TOGG'un satışlarını destekleyecek şekilde, Türkiye'nin dört bir yanında hızlı şarj istasyonlarımızı hazır hale getirmeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

"DÜNYANIN GERİ KALANINDAN POZİTİF YÖNDE AYRIŞTIK"

TÜSİAD'ın Alman-Türk Bilişim ve İletişim Teknolojileri İleri Araştırmalar Merkezi'nin (GT-ARC) iş birliğiyle düzenlediği ve TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Türkiye Yuvarlak Masası Başkanı Serkan Sevim'in moderatörlüğünde gerçekleştirilen online seminere, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Kacır'ın yanı sıra GT-ARC Direktörü ve Berlin Teknik Üniversitesi Yapay Zeka Kürsü Başkanı Prof. Dr. Şahin Albayrak ve Ford Otosan Otonom Sürüş Sistemleri Lideri Berzah Ozan katıldı.

Bakan Yardımcısı Kacır etkinlikte yaptığı konuşmada, pandeminin günlük hayatı ve iş modellerini büyük oranda etkilediğini, 2020'de global olarak ticarette ve üretimde önemli daralmalar yaşandığını belirtti. Güçlü sanayi ve teknoloji altyapısına sahip ülkelerin Covid-19'un ekonomik etkilerinden en az düzeyde etkilendiğini hatırlatan Kacır, Türkiye'nin söz konusu dönemde başarılı bir sınav verdiğini ve dünyanın geri kalanından pozitif olarak ayrıştığını ifade etti.

"2023, 2025 ve 2030 HEDEFLERİMİZİ BELİRLEDİK"

Türk otomotiv sektörünün, ülke ekonomisi ve dünyadaki otomotiv sektörleri arasında önemli bir konumda olduğuna işaret eden Kacır, Bakanlık olarak sektörde yaşanan dönüşümü yakından takip ettiklerini söyledi.

Hedeflerinin değişimi önceden yakalayarak Türkiye'de güçlü bir mobilite ekosistemi kurmak ve bu alanda globalde rekabet edebilecek start-up'lar çıkarmak olduğunu vurgulayan Kacır, "Bu hedefe giderken bize yol göstermesi için hazırladığımız mobilite araç ve teknolojilerin yol haritasında da son aşamaya geldik. Bu yol haritasında otomotiv, raylı sistemler, deniz ve hava taşıtları ile bu teknolojileri üreten tamamlayıcı sektörleri bütüncül olarak ele aldık." dedi.

Bununla birlikte sektörün mevcut durumu ile küresel bağlam ve eğilimleri inceleyerek Türkiye için 2023, 2025 ve 2030 vadeli stratejik hedefleri belirlediklerini söyleyen Kacır, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Mobilite sektörünün 2023’e kadar ihracattaki payının yüzde 20'ye ulaşmasını, 2030'a kadar yerlilik oranını yüzde 75'e çıkarmayı amaçlıyoruz. Yol haritası çalışmamızla beraber yakın zamanda önemli projeleri hayata geçiriyoruz. Projelerimizden en büyük, en görünür olanı şüphesiz yerli ve milli otomobil projemiz TOGG." 

HEDEF SAVUNMA VE HAVACILIK SANAYİNDE FARK YARATMAK HEDEF SAVUNMA VE HAVACILIK SANAYİNDE FARK YARATMAK

"MOBİLİTE ALANINDA TURCON'LAR ÇIKARACAĞIMIZA İNANCIMIZ TAM"

Yerli ve milli otomobil projesiyle elektrikli araç üretmenin yanında otonom araç teknolojileri, batarya gibi yenilikçi teknoloji alanlarında da Türkiye'deki üretim ve Ar-Ge altyapısının da güçlendirilmesinin hedeflendiğini kaydeden Kacır, "Yerli otomobilin seri üretimiyle birlikte araçlarda kullanılacak olan bataryaların Türkiye'de üretilmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. TOGG ile dünya devi Farasis, batarya hücresi yatırımına yakın zamanda Gemlik'te başlayacak. Öte yandan, küresel firmaların da ülkemizde bu alanda artan ilgisine şahit oluyoruz. Ford, Türkiye'deki fabrikasında elektrikli ticari araç ve akü üretimi için 2 milyar avroluk yatırımını duyurdu. Bu yatırım ile Ford, kendisi ve Volkswagen için elektrikli ticari araçların üretimini gerçekleştirecek." diye konuştu.

Elektrikli araç yatırımlarıyla birlikte Türkiye'de elektrikli mobilitenin yaygınlaşmasını destekleyecek şarj altyapısı konusunda da çalışmaları hızlandırdıklarını bildiren Kacır, "Teknik standartları yayınladık. İl il, ilçe ilçe şarj istasyonu ihtiyacını belirledik. Buna yönelik destek mekanizmalarını tasarladık. 2022 yılı sonunda TOGG'un satışlarını destekleyecek şekilde, Türkiye'nin dört bir yanında hızlı şarj istasyonlarımızı hazır hale getirmeyi hedefliyoruz." dedi.

Kacır, Türkiye'de TOGG ile birlikte gelişecek mobil ekosistemiyle çok sayıda girişimin ortaya çıkacağına, mobilite alanında "Turcorn"lar çıkaracaklarına inandıklarını sözlerine ekledi.

"ALMANYA'DA DİREKSİYONSUZ OTONOM ARAÇLARI GÖRECEĞİZ"

Otonom araçlarla ilgili Almanya'daki son gelişmeleri aktaran Berlin Teknik Üniversitesi Yapay Zeka Kürsü Başkanı Prof. Dr. Şahin Albayrak ise, "Almanya'da gelecek 10 yıl içinde direksiyonsuz otonom otomobiller yollarda görülebilecek. Ülkede bu konuda önemli altyapı çalışmaları gerçekleştiriliyor." şeklinde konuştu.

Webinarda konuşan Ford Otosan Otonom Sürüş Sistemleri Lideri Berzah Ozan da Ford Otosan'ın özellikle otonom ağır ticari araçlarla ilgili yaptığı çalışmalardan bahsetti. Ozan, otonom araçların yaygınlaşmasıyla Türkiye'deki insan kaynağının, ortaya çıkabilecek fırsatları değerlendirebilecek nitelikte olduğunu dile getirdi. (AA)