Online olarak gerçekleştirilen İstanbul Tech Week 2020 etkinliğideki "Türkiye'nin Otomotiv Yolculuğu" konulu panele katılan ve bir konuşma gerçekleştiren Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO'su Gürcan Karakaş, konuşmasında, mobilite kavramını ve TOGG'un mobilite vizyonunu anlattı.

Mobilite denilince otomatik olarak da bir dönüşümün altının çizilmesi gerektiğine işaret eden Karakaş, artık dünyada hareketlilik veya A noktasından B noktasına gitme şeklinin hem içerik hem de yöntem olarak değiştiğini söyledi.

Karakaş, "Bizim vizyonumuzun çerçevesi, her şeyden önce bir otomobil şirketi olmak değil, otomobilden fazlası için yola çıktık diyoruz ve o mobilite ekosisteminin çerçevesini tanımlayıp çekirdeğini oluşturmaktır. Bunu tek başımıza da yapamayacağımızı biliyoruz. Dolayısıyla bizim yolculuğumuz bu çerçevede gelişiyor." dedi.

"İHTİYACIMIZ OLAN PARTNERLERİMİZİ DE TASARLIYORUZ"

Mobilite ekosistemi içerisinde start-up'larla ilgili bakış açısının tamamen değişmesi gerektiğini kaydeden Karakaş, "Bizim beraber çalıştığımız start-up'larımız da bizim için bir OEM kadar önemli, onlar kadar yaratıcı, onlar kadar fikir üreten, değer üreten bir yapıdalar. Dolayısıyla olaya bu şekilde başladığımızda onlarla çalışma biçimi de biraz daha farklı oluyor. Aynı göğüs hizasında bir partner olarak start-uplarla iş yapmaya başladığınız zaman olayın boyutu biraz daha farklı oluyor." dedi. 

Karakaş, 27 Aralık 2019'da üretilecek olan otomobili lanse ederken sembolik olarak 3 farklı alandan 3 farklı start-up'ı tanıtarak başladıklarını anımsattı.

Türkiye'deki start-up'ların hepsiyle çalışmalarının mümkün olmadığını, ancak konuya kilit önem atfettiklerini ifade eden Karakaş, kendileriyle ilgili olan yaklaşık 200 start-up'ı incelediklerini, 150'nin üzerinde görüşme yaptıklarını ve içlerinden ilk önce 50 kadarını karşılıklı değer yaratabilecekleri partner olarak belirlediklerini ve görüşmelere başladıklarını söyledi.

Karakaş, "Yani biz daha otomobilimizin o mekanik aksamlarını tasarladığımız gibi aynı şekilde mobilite ekosistemi etrafında oluşacak olan yeni iş modelleri için ihtiyaç duyduğumuz partnerlerimizi de tasarlamaya devam ediyoruz." şeklinde konuştu.

"AVRUPA'NIN EN TEMİZ TESİSİNİ KURUYORUZ"

Karakaş, panelin ardından bazı katılımcıların sorularını yanıtlarken sürdürebilir malzeme konusundaki hedefleriyle ilgili soruya şu yanıtı verdi: "Var, sadece ülkemizin değil, Avrupa'nın en temiz tesisini kuruyoruz, batarya partnerimiz tekrar kullanım ve geri dönüşüm konusunda şu ana kadar tek çözüm sunabilen oyuncu. Ayrıca zeytin çekirdeğinin kullanımından başlayarak birçok konuda (start-up'lar dahil) çalışıyoruz." dedi.

Elektrikli araçlardaki bataryaların ömrünü tamamladıktan sonra ikincil ömrü konusundaki planlamalarını da aktaran Karakaş, bataryalar 8 yıl otomobilde kullanılmasının ardından ikinci hayatlarında enerji depolama amacıyla kullanılacağını, batarya ortaklarının batarya geri dönüşüm konusunda dünyada lider olduğunu ve kendilerinin de söz konusu teknolojiye ve iş modeline erişimlerinin bulunacağını sözlerin ekledi. (AA)