Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, otomotiv sektörünün 30 milyar doların üzerindeki ihracatını koruyabilmesi için endüstrideki dönüşüme kendini uyarlaması gerektiğini belirterek, "Türkiye'nin Otomobili projesiyle aslında bu dönüşen endüstride adeta işaret fişeği olan bir projeyi başlatmış olduk." diye konuştu.

KANCA DÖVME ÇELİK'İ ZİYARET ETTİ

Kocaeli Otomotiv Tedarik Sanayi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi (TOSB)'nde konumlanan Kanca Dövme Çelik firmasını ziyaret eden Bakan Varank, üretim alanlarını gezerek işçilerle sohbet etti. 

Matkap mengenesini boyayan, kurulum çalışması süren El Aletleri Müzesi için toplanan objelerin bulunduğu alanı inceleyen Varank'a ziyareti sırasında, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, TOSB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dudaroğlu ve Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam eşlik etti.

Kanca firmasının Genel Müdür Yardımcısı Taner Makas, firmalarının yürüttükleri çalışmalar ve gelecek plan ve hedeflerine ilişkin bilgiler paylaştı.

"ÜRETİMİN BÜYÜK KISMINI İHRAÇ EDİYORLAR"

Ziyaretinin ardından açıklamalarda bulunan Bakan Varank, TOSB'un otomotiv yan sanayisine hizmet veren fabrikaların yer aldığı çok nitelikli bir OSB olduğunu ifade ederek, el aletleriyle üretime başlayan ve Türkiye'nin ilk endüstriyel keserini üreten Kanca'nın köklü bir aile firması olduğunu dile getirdi.

Firmanın yüksek kaliteli el aletleri üretimi gerçekleştirmesinin yanında otomotiv ana sanayisine yüksek teknolojili sıcak ve soğuk dövme çelik ürünler ürettiğini kaydeden Varank, "Yaklaşık 40 milyon dolar doğrudan ihracatı var, bunun yanında Türkiye'de üretilen otomobillere sağlanan parçalarla da aslında üretiminin çoğunluğunu yurt dışına gönderen, katma değer sağlayan bir firmamız." diye konuştu.

"KENDİMİZİ DÖNÜŞEN ENDÜSTRİYE UYARLAMALIYIZ"

Otomotiv endüstrisinin büyük bir dönüşüm içerisinde olduğuna dikkat çeken Bakan Varank, "Bilhassa elektrikli otomobillerin gündeme gelmesiyle birlikte hem yan sanayi hem de ana sanayide büyük değişim ve dönüşüm rüzgarları esiyor. Tabii ki Türkiye dış pazardaki rekabetçiliğini koruyabilmesi, 30 milyar doların üzerindeki ihracatını koruyabilmesi için bu dönüşen otomotiv endüstrisine kendini uyarlaması gerek. İşte biz 'Türkiye'nin Otomobili' projesiyle aslında bu dönüşen endüstride adeta işaret fişeği olan bir projeyi başlatmış olduk." şeklinde konuştu.

Varank, Kanca gibi şirketlerin söz konusu süreçte imalatlarını hem geçmişten bu yana ürettikleri ürünlerle sürdürerek hem de yeni dönemin ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde üretimlerini dönüştürdüklerini kaydetti.

"TOGG İLE İLETİŞİM HALİNDEYİZ"

Kanca Dövme Çelik Genel Müdür Yardımcısı Makas ise, sektördeki dönüşüm ile birlikte Ar-Ge çalışmalarını elektrikli motorlara yoğunlaştırdıklarını dile getirerek TOGG ile temas halinde bulunduklarını ifade etti.

Makas, "Krankı ikame edecek olan elektrikli motorlardaki, elektrikli motorun kalbi olarak tabir edilen rotor parçasını üretmek için çalışmalarımız devam ediyor. Klasik motorlardaki rekabetçiliğimizi koruduğumuz gibi burada da yarışta olma arzusundayız. Dünyada bunu birkaç firma üretebiliyor, rakibimiz Almanya. TOGG ile de temas halindeyiz." diyerek sözlerini tamamladı. (AA)