TOGG, CES FUARI İLE DÜNYADA GÖRÜCÜYE ÇIKTI

TOGG, ABD’de düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı CES ile dünya sahnesine çıktı.

TOGG, CES FUARI İLE DÜNYADA GÖRÜCÜYE ÇIKTI
Endüstrideara

Türkiye’nin yerli otomobili TOGG, 5-7 Ocak 2022 tarihlerinde ABD’de düzenlenen dünyanın en büyük Tüketici Elektroniği Fuarı CES 2022’de yeniliklerini ve ilklerini dünya kamuoyuyla paylaştı. 

Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası, teknoloji dünyasının önemli buluşma noktası olan fuarda dünya marka lansmanını gerçekleştirirken, geleceğe bakışını vurgulayan “Transition Concept Smart Device” adını verdiği konsept otomobilinin de tanıtımını yaptı.

“TEKNOLOJİ FİRMASIYIZ, MOBİLİTE ÇÖZÜMLERİ ÜRETİYORUZ”

Küresel olarak tescil ettirdiği farklılaştırıcı yaklaşımı UseCaseMobility kavramı ile "Veri Bazlı İş Modelleri", "Yeni Mobilite Servisleri", "Akıllı Yaşam" ve "Akıllı Şarj" gibi teknolojik çözümlerinin paylaşıldığı fuar kapsamında TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, açıklamalarda bulundu.

Klasik bir otomobil şirketi olmadıklarının kendilerini mobilite alanında faaliyet gösteren bir teknoloji firması olarak tanımladıklarının altını çizen Karakaş, bu nedenle teknolojideki ilklerin ve güncel gelişmelerin buluştuğu CES’e katıldıklarını dile getirdi. Karakaş, Doğu ile Batı’nın, akıl ve duygunun buluştuğu bir coğrafyada kurulmuş olarak, otomotiv sanayinin hızla mobilite ekosistemine dönüştüğü yeni dünyada kullanıcıyı ve veriyi merkezimize alarak, mobilite çözümleri ürettiklerini kaydetti.

“BAĞLANTILI BİR OTOMOBİLDEN DAHA FAZLASINI SUNUYORUZ”

Değişen kullanıcı beklentileri çerçevesinde telefonda yaşanan dönüşümün günümüzde otomotivde de yaşandığını ifade eden Karakaş, “Yakın gelecekte büyük olan değil daha çevik, yaratıcı, iş birliğine açık, kullanıcı odaklı organizasyonlar başarılı olacak. Bu alandaki yarış da henüz başlıyor ve bu yarışın içinde biz de varız. Üstelik avantajlıyız çünkü biz bu dünyanın içine doğduk.” dedi.

Aracı tamamen kullanıcı odaklı bir yaklaşımla oluşturduklarını, önceliklendirdikleri konseptler paralelinde bir "Kullanıcı Yolculuğu Haritası" çıkardıklarını belirten Karakaş, "Togg Akıllı Yaşam" adını verdikleri hizmetlerle bütünüyle bağlantılı bir otomobilden çok daha fazlasını sunduklarını dile getirdi.

“BATARYA VE ENERJİ DEPOLAMA SİSTEMLERİNE ODAKLANDIK”

Akıllı cihazın etrafında oluşan ekosistemle konforlu bir mobilite deneyimi yaşatacak çözümler üzerinde çalıştıklarını aktaran Karakaş, Farasis Energy ortaklığıyla kurduğumuz Siro Silk Road Temiz Enerji Çözümleri şirketinden bahsetti ve gerek elektrikli araçlar gerekse otomotiv dışı sektörlere yönelik batarya, enerji depolama sistemleri sağlayıcısı olmayı hedeflediklerini söyledi.

Logo tasarımındaki iki oka değinen Karakaş, okların Doğu ve Batı'nın bir araya gelmesini simgelediğini, markalarının “duygusal” Doğu ve “rasyonel” Batı kültürlerinin harmanlanmasını temsil ettiğini ifade etti.

“VİZYON OTOMOBİLİMİZ YENİLİKÇİ BİR FASTBACK”

Markanın fuarda dünyaya tanıttığı ve ziyaretçilerin ilgisiyle karşılaşan “Transition Concept Smart Device” vizyon otomobili ile ilgili de bilgiler veren Karakaş, Murat Günak liderliğinde Pininfarina stratejik ortaklığıyla tasarlanarak Turkish Cargo uçağıyla ABD’ye getirildiğini dile getirerek şöyle devam etti:

“Vizyon otomobilimiz, Togg DNA'sında bulunan stilistik özelliklerin korunduğu, dinamik ve yenilikçi bir fastback (bir gövde tipi) olarak görülüyor. Togg'un akıllı cihaz olarak tanımladığı otomobilin stil konseptinin temelini, kaslı arka tasarım ve ön farlardan başlayıp akıllı cihazın profilini güçlendirerek arkaya kadar uzayan omuz çizgisi oluşturuyor. Bu modele özgü bir tasarım özelliği olarak araç üzerinde bulunan aydınlatmalı Togg logosu, Doğu ve Batı kültürlerinin birlikteliğini simgeliyor. Otomobildeki ön cam, doğuştan elektrikli mimariyle uyumlu olacak şekilde neredeyse baştan tasarlanırken, jantlar Togg DNA'sına ait çok kollu stilize edilmiş lale özelliğini taşımaya devam ediyor.”

MARKANIN TEMEL ÖZELLİKLERİ EKRANLARA YANSIDI

CES'teki standın girişinde TOGG logosu şeklinde yerleştirilen 4 ekrandan, şirketin vizyonu yansıtılırken, her bir ekranda markanın ekosistemini oluşturan temel özellikler vurgulandı.

Diğer yandan “ABD’de Yaşayan En Etkili Türkler” arasında gösterilen ünlü mimar, tasarımcı ve sanatçı Güvenç Özel, fuar kapsamında marka için yapay zeka ile sanatı buluşturduğu ve “Kelimelerin Anlamlarının Görselleştirilmesi” temasıyla gerçekleştirdiği dijital çalışma, insan ve teknolojiyi merkeze aldı.

Ayrıca dünyaca ünlü tasarımcı Arzu Kaprol, tamamı Türkiye’deki kumaşlardan tasarlanarak üretilen, yeni giyim kodlarına uygun şekilde dizayn edilen ekibin kıyafetlerini hazırladı. Sürdürülebilir tasarım ve üretim yöntemleriyle hazırlanan koleksiyonda, TOGG mavisi öne çıkarılırken unisex yaklaşımlarla kadın-erkek eşitliği, sürdürülebilirlik yaklaşımıyla da markanın gelecek vizyonu yansıtıldı. (AA)
 

Güncelleme Tarihi: 06 Ocak 2022, 09:11
YORUM EKLE

Endaş

Aha Sanyodenki

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını