Çin’in elektrikli araç üreticisi XPeng, 2022'nin üçüncü üç aylık döneminde yeni akıllı elektro-SUV G9 modelini önce iç pazara ardından da global piyasada satışa sunacak.

Y MODELİ İLE REKABET EDECEK

Akıllı motor sistemi ve yardımcı sürücü sistemi teknolojisi ile donanmış olan yeni elektrikli araçların, Tesla ve BYD’ye zorlu bir rakip olması bekleniyor. Nitekim XPeng, yeni elektro SUV’unun Tesla’nın Y modeli ile rekabetini şimdiden kayda geçirmek için söz konusu aracının tanıtımına başladı.

Çinli e-oto üreticisi, yeni amiral gemisi olacak akıllı elektro SUV G9 modelini 2021 Guangzhou Fuarı'nda görücüye çıkarmıştı. Belirtildiği üzere 2022’nin üçüncü çeyreğinde Çin sektörüne çıkacak olan aracın global piyasaya ne zaman sürüleceği henüz belli değil. XPeng’in kurucularından Henry Xia, G9’un hem Çin piyasası hem de global pazarlar için tasarlanıp geliştirilmiş bir model olduğunu belirtti.

Ayrıca serinin dördüncü modeli, yardımcı sürücü sistemi Xpilot 4.0 ile donanmış olacak. Söz konusu özellik araca şerit değiştirme becerisi gibi yarı otonom fonksiyonlar sağlayacak. Çevre kontrolü ve uzaklık tayini kabiliyetleri de bulunacak.

BEYAZ EŞYA ÜRETİCİLERİNE MİLLİ ÇİP BEYAZ EŞYA ÜRETİCİLERİNE MİLLİ ÇİP

SATIŞLARI YÜZDE 289 ARTTI

G9 modelinin bir diğer özelliği de şarj süresi olacak. Verilere göre şarj işlemi, 200 km mesafe için beş dakikada tamamlanmış olacak. Bunun için X-Power adı verilen şarj istasyonları gerekli ki, bunlar da söz gelimi Beijing-Shanghai ve Beijing-Hong Kong-Macau güzergahları üstünde inşatı yapılacak. Fiyat, akünün boyutları ve hız konusunda detaylar henüz açıklanmış değil.

Diğer yandan, elektrikli araç üreticisi XPeng’in üretim politikasını yönlendiren tek faktör yeni aracı ile yapacağı rekabet amacı değil. Şirket, mevcut modelleri ile 2021 senesinde sattığı e-oto hacmini bir önceki yıla kıyasla yüzde 289 oranında artırdı. Yılın başından bu yan XPeng 66 bin 542 adet araç teslim etti. Ekim ayının satışı 10 bin 138 araç olup bu, bir önceki senenin ekim ayı teslimatına göre yüzde 233’lük bir artışa denk düşüyor. Bu rakamlar, üç aylık dönem sonuçlarına da yansıdı. Şirket senenin üçüncü çeyreğinde toplam 887,7 milyon dolarlık ciroya ulaştı. Bu, bir önceki senenin aynı dönemine kıyasla yüzde 187,4 oranında bir artış ifade ediyor.