Renault Grubu, son iki yıl içerisinde çoğunluğu Fransa’da en yeni hibrit projesi (Locobox) veya prototip üretiminde kullanılan, 45 adet Junker Taşlama makinası sipariş etti. 

Renault, Junker'in önemli gereksinimlerini yerine getirme konusunda doğru ortak olduğunu kabul ediyor. Bu büyük proje ile birlikte, uzun vadeli ve güçlü bir ortaklık doğdu.

Renault’nun hibrit projesi Locobox, tahrik sistemlerini çevreleyen küresel tartışma ve satış rakamlarındaki önemli artış nedeniyle giderek daha fazla önem kazanıyor.

Bu projenin merkezinde, bir yanmalı motor ile elektrikli sürücüyü akıllı bir şekilde birleştiren ve Renault Grubu’nun araba modellerinin çoğunda kullanılmak üzere ayarlanmış bir hibrit şanzıman bulunuyor. Renault, her iki tahrik sistemi de aynı anda kullanılabildiğinden ve rejeneratif sistemler kullanılabildiğinden, bu konsepti son derece verimli görüyor.

Renault’nun Rouen’e yakın Cléon tesisi ve Lille’e yakın STA tesisi hibrit şanzımanın geliştirilmesi ve üretimi ile ilgileniyor. QUICKPOINT 3000 ve JUMAT 3000 silindirik taşlama makinalarının kullanıldığı yer burasıdır. QUICKPOINT ve JUMAT, transmisyon milleri için bir hatta kullanılıyor, Renault'da yukarıdan merkezi bir yükleyici tarafından yüklenir ve bu proje için üç farklı tipte hibrit transmisyon milini taşlıyor.

KISA ÇEVRİM SÜRESİ VE SETUP ZAMANLARI

Çevrim ve Setup süreleri için hedefler yüksekti. Taşlama departmanı Teknik Lideri Olivier Gantier, “Üretimi düşük sayıda makina operatörü ile çok yüksek miktarlarda üretim yapmayı başarıyor. Bir kişi 10 makinaya bakıyor. Bu yüzden, makinaları mümkün olduğunca çabuk Setup yapılabilmesi gerekiyor. Örneğin taşlama disklerini manuel olarak değiştirmek söz konusu değildir.”

Junker makinaları bu katı gereksinimleri karşılayabiliyor. Olivier Gantier'in dediği gibi: “Bu makinalar kısa çevrim ve setup süreleri sunuyor. Kalite ve hassasiyeti tamdır ve doğruluğu çok yüksektir. Bunun üzerine, esnek konseptlerin uygulanmasına olanak tanıyorlar – Setup yapmak zorunda kalmadan üç farklı parçaya kadar taşlayabiliyoruz. “Renault'u etkileyen bu yüksek kaliteli özelliklerdir. Diğer belirleyici faktörler firmanın uzun yıllara dayanan tecrübesi, güvenilir teslimat süreleri ve mükemmel teknik desteği içermiştir.

İLGİLİ KİŞİLER FRANSIZ ZİHNİYETİNİ ANLIYOR

Global bir oyuncu olarak, firma müşterinin dilini konuşan ilgili kişiler sunar. Olivier Gantier'e göre bu, etkili bir iş birliğinin daha da güvence altına alınmasını sağladı: “Bu benim için çok önemli. Renault Grubunun kendine has özellikleri ve gereksinimleri var. İletişimin sorunsuz işlemesi gerekiyor ve bu, yerel dilde olduğunda en kolay olanı.”

RENAULT GRUBU İÇİN PROTOTİP ÜRETİMİ

Prototip üretimi, Renault'nun ZEMA NUMERIKA G 1500 Plus ve JUCRANK 6S 10-10'u seçtiği Fransız ana fabrikası Cléon'da gerçekleşiyor. Bu iki makina dünya çapında seri üretim için referans verileri sağlıyor. Sonuçlar daha sonra Renault Group’un diğer Global üretim tesislerinde temel teşkil ediyor. Bu, JUNKER referans makinalarının tüm Grup genelinde verimli üretim için standardı belirlediği anlamına gelir. Silindirik taşlama makinası ZEMA NUMERIKA, krank millerinin flanşlarını ve pimlerini korundum taşlama diskleri ile bir bağlamada taşlamaktadır. JUCRANK dairesel olmayan silindirik taşlama makinası CBN taşlama disklerini kullanarak tek seferde ana ve pim yatağını işliyor.

Olivier Gantier'in dediği gibi: “ZEMA NUMERIKA, Junker’in ürün portföyünü mükemmel bir şekilde tamamlamaktadır. Junker taşlama için CBN'yi kullanırken ZEMA korindon kullanır. Junker her taşlama işlemi için makina sunabiliyor.”

HIZLI DEĞİŞİKLİKLERE İZİN VERİYOR

Makinaların esnekliği Renault'nun temel gereksinimlerinden biri. Bu, prototip geliştirme sırasında önemlidir, örneğin Olivier Gantier'in açıkladığı gibi: “Üretim başladığında, parçaların geometrisi henüz kesin olarak tanımlanmamıştır, bu geliştikçe makinalarla bu değişikliklere cevap verebilmeliyiz.” 

Firmanın makinaları yüksek esneklik seviyeleri ve değişikliklerin hızlı bir şekilde gerçekleştirilebilmesi nedeniyle geniş bir uygulama yelpazesi için uygundur.

Bu durum teknik direktör için önemli: "3 ve 4 silindirli motorların mevcut projeleri, gelecekte planlanacak olan Renault projeleriyle aynı şekilde işlenmelidir." Maxime Piquel, kıdemli operatör 16 yıllık deneyimle, Junker makinalarını çok önemsiyor. “Makinalarla gerçekten iyi deneyimler yaşadım. Ürün değişikliklerine adapte edilmesi ve kullanımı kolaydır. Bu benim işimi son derece kolaylaştırıyor."

HIZLI VE SÜREKLİ KULLANIMA HAZIR

Renault'nun makinaları günün her saatinde çalışıyor, bu nedenle servis ve üretim güvenliği ile ilgili talepler yüksek. Junker, haftanın 7 günü 24 saat premium hizmet sunuyor. Onarım veya servis talebi durumunda, merkezi bir yedek parça deposu sayesinde, her makina hızlı bir şekilde tekrar kullanıma hazır durumda.

Makinadaki pratisyen Maxime Piquel “Junker servisiyle ilgili çok iyi deneyimler yaşadık” diyor. "Takımlar hemen çözüm aramaya hazır. Tüm teknisyenler çok yetenekli ve hızlı bir şekilde yardım sağlayabiliyorlar. Her makina üreticisi böyle sürekli kullanılabilirlik ve hızlı tepki sunmaz. Bu, onlara özel."

KÜRESEL DESTEK SUNUYOR

“Çok memnunuz. Makinaların devreye alınması iyi çalışıyor" diyor Olivier Gantier. Renault Grubu halihazırda Brezilya, Rusya ve Portekiz gibi dünyanın diğer üretim yerlerinde bundan faydalanıyor. Hibrit proje Locobox, Renault Gurubu Junker Gubu’nun sunduğu toplam paketinden çok memnun olduğunu kanıtlıyor.