Mercedes-Benz'in elektrikli otobüslerini Ar-Ge çalışmalarında görev üstlenen Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs AR-GE Merkezi, Türk Patent ve Marka Kurumu’na elektrikli otobüslerin testleri için Hidropuls sistemine özel patent başvurusu gerçekleştirdi.

Tesisin Ar-Ge merkezinde yer alan ve bir aracın 1 milyon km yol koşullarına eşdeğer koşullara olanak tanıyan Hidropuls test ünitesinde otobüslerin dayanım testleri yapılıyor.

GERÇEK KOŞULLAR TEST ORTAMINDA SİMÜLE EDİLİYOR

Dinamik test standı ile ilgili başvurulan yeni buluş sayesinde, elektrikli otobüslerin tavan bileşenleri ve sistemlerinin çok eksenli yükleme koşullarında dayanım testlerinin gerçekleştirilmesine imkan veriliyor. Söz konusu araçların geliştirilmesi prosesinde otobüs tavanına ek bileşenler yerleştiriliyor.

Klasik çok eksenli simülasyon tablalarında yapılan testlerde, bileşenlerin gerçekte var olmayan çok büyük genlikteki yükleme şartlarıyla karşı karşıya kaldığı belirlendi. Bu bağlamda patent başvurusunda bulunulan yeni buluş ile araçların tavan sistemleri için gerçek müşteri kullanım koşullarının test ortamında simülasyonu yapılabiliyor.

ZAMAN VE MALİYETTEN TASARRUFA İMKAN VERECEK

Hidropuls ile gerçekleştirilen testlerde, araç tavan sistemlerinin tasarım ömürleri ile ilgili sonuçlar 3 hafta gibi çok kısa sürede tespit edilebiliyor. Böylece ürünlerin geliştirme adımında oldukça hızlı bir şekilde aksiyonlar alınabiliyor.

Patent başvurusu yapılan yeni buluşun tavan sistemi testlerinin bütün halinde geçekleştirilmesine mümkün kılınması sayesinde, maliyeti çok daha yüksek olan kötü yol pisti testlerine olan ihtiyaç da minimize ediliyor.

RULMAN VE GÜÇ AKTARIM EĞİTİMLERİ İLE VERİMLİLİK RULMAN VE GÜÇ AKTARIM EĞİTİMLERİ İLE VERİMLİLİK

BÜTÜN BİLEŞEN VE SİSTEMLERİN TESTLERİ YAPILIYOR

Patent başvurusu gerçekleştirilen buluş, tavan bileşenlerinin testinin yanı sıra geniş yüzeyli, büyük geometrik ölçüleri bulunan farklı bileşen ve sistemlerin dayanım testlerinde de faydalanılıyor.

Geliştirilen test metodu ile elektrikli araçların tavanındaki, bateri, yan agrega ve yakıt hücreleri tüplerinin taşıyıcıları ile bunlara ait yan paneller, bakım kapakları gibi tüm bileşen ve sistemlerin ömür testleri yapılabiliyor.