Dünya genelinde tüm liman operasyonlarında her gün farklı nedenlerden dolayı ölümle sonuçlanan kazalar meydana gelmektedir. Ayrıca bu kazalar nedeniyle operasyonların tamamının veya bir kısmının belli bir süreliğine durmasından dolayı gecikmeler yaşanmaktadır. 

Taşınan malın zarar görmesi ve limandaki ekipmanların yenilenmesi nedeniyle her yıl büyük miktarlarda para kaybı yaşanması ise ayrıca göze çarpan en önemli ayrıntıdır. Liman sigorta tazminat talepleri ile ilgili yapılan araştırmalara göre davaların yüzde 19’u gemilerde ve iskelede yer alan vinçlerdeki insan hatalarından kaynaklandığı ve bunun da maliyetlerin yüzde 42’sini oluşturduğu tespit edilmiştir. Bu noktada, yaşanan kazaların önüne geçmek ve maliyetleri düşürmek için Sick’in endüstriyel uzmanlığı devreye girmektedir. Optik sensörler ve alan tarayıcılarının sunduğu algılama, ölçüm, tanımlama ve güvenlik çözümleri ile Sick; vinçlerin, konteynerlerin ve araçların çarpışma ihtimalini aza indirerek operatörlere yardımcı olmaktadır. 
İyi bir otomasyon sistemi, konteynırları gemiye yüklenmesi ve gemiden alınması işlemlerinde hata yapmadan konteynırların zarar görmesini engelleyerek liman operatörüne zaman kazandırır. Liman çevresinde asıl otomasyon sorunu açık alan vinçlerinin park yerlerine doğru ve hızlı konumlandırılmasıdır. Konteynır limanlarında daha fazla güvenlik ve verimlilik sağlanması için Sick’in liman operasyonlarına yönelik sunduğu çözümlerden biri vinç konumlandırma işlemidir. Bu çözümler; 1.7 km’ye kadar doğrusal mutlak konumlandırma sistemi, motorların devre kontrolü için enkoder ve lazer mesafe sensörleridir. 

Konteynır konumlandırma prosesine yönelik Sick’in geliştirdiği özel sensör, konteynırın köşelerini ölçerek konumunu algılar. Bu ürün, konteynırın açık alanda kavranması ve taşınması ve tamamı otomatikleşen bir proseste taşıma tırlarına yüklenmesi işlemlerinde kullanılmaktadır. Bu sistem, konteyner alanının tamamıyla otomatik olarak yapılmasını mümkün kılar ve iskele tarafında STS operasyonlarının daha hızlı ve güvenli olmasını sağlar. 


Gemilerdeki yüksek konteynır yükleme yoğunluğundan dolayı genellikle vinç kollarının gemiye yakın çalışması gerekmektedir. Kısa mesafe aralığı, büyük kazalara neden olan çarpışmaların olasılığını artırmaktadır. Bu durumda lazer ölçüm sistemi temassız mesafe ölçümü yapmaktadır. 

AGV’lerin (otomatik yönlendirilmiş araçların) güvenliğinde ve yönlendirilmesinde, dünya genelinde konteynır limanlarının sistemlerinin çoğunda LMS (lazer ölçüm sistemi) kullanılır. Dış ortamda kullanılan LMS, AGV’lerin önünde sabit veya hareketli bir engel olup olmadığını kontrol eder. LMS’in algılama alanına bir nesne girdiğinde, araç yavaşlar. Eğer nesne daha da yaklaşırsa, araç tamamen durur. Dış ortam için dizayn edilen LMS, yağmur damlaları ve kar taneleri gibi zararsız objelerin varlığını da göz önünde bulunduran özel bir yazılım ile donatılmıştır. Sick, liman operasyonlarına yönelik sunduğu çözümler ile limanları daha güvenilir ve operasyonları daha verimli hale getiren, operatörler için uzman bir çözüm ortağıdır.